PAS KAWASAN BUKIT KATIL PERLU BERSIAP HADAPI PILIHANRAYA KECIL? ~ Ref Malaysiakini

PAS Kawasan Bukit Katil perlu bersiap sedia untuk berdepan dengan BN jika berlaku pilihanraya kecil Parlimen Bukit Katil dan DUN Bukit Baru dalam waktu terdekat. Ini kerana besar kemungkinan jika Ketua Menteri Ali Rustam memenangi kerusi Timbalan Presiden beliau akan mengosongkan kerusi DUN Bukit Baru dan mengarahkan Ahli Parlimen Bukit Katil, Mat Sirat Abu supaya berbuat demikian juga.

Ali pernah membuat kenyataan bahawa tidak menjadi masalah baginya untuk menukar haluan ke pusat andai beliau menang kerusi no 2 Umno tersebut. Malah melihat kepada keadaan semasa kemungkinan besar Ali akan menang pada pertandingan itu nanti memandangkan Pak Lah secara terbuka memberikan sokongan kepadanya.

Malah Najib juga dijangka akan memberikan sokongan kepada Ali bagi menentang Muhyiddin pada pemilihan Mac nanti. Ini tidak mustahil kerana Najib sudah pasti mencari timbalan yang lembap, lemah dan bersifat 'yes man' seperti Ghafar Baba. Maka orang yang bersifat demikian tidak lain tidak bukan ialah Ali Rustam, berbanding dengan Muhyiddin yang lebih cerdik, langtang dan suka melawan 'taukeh'. Sudah tentu Najib tidak mahu Muhyiddin menang kerana takut nanti Muhyiddin melawan 'taukeh'.

Jadi tidak syak lagi Ali Rustam mempunyai peluang yang paling cerah berbanding dengan Muhyiddin dan Mat Taib.

Oleh itu saya mencadangkan PAS Kawasan Bukit Katil supaya bersedia dari sekarang untuk menghadapi pilihanraya kecil mengejut ini. Jangan nanti Ali umumkan untuk bertukar kerusi dan kerusi tersebut telah dikosongkan baru 'terhegeh-hegeh' untuk memperkemaskan jentera pilihanraya di kawasan tersebut.

Comments

angkasanuri said…
kemungkinan tu tetap ada. Hj bakrin jadi calon lagi ke ?
Aapai said…
pas akan kalah dengan wang pertaruhan sekali.kkaaahh