NAJIB MESTI HUKUM SEMUA PESALAH RASUAH TERMASUK DIRI SENDIRI? ~ Ref Malaysiakini

Bakal Presiden Umno, AlNajib mesti menghukum semua pesalah rasuah di dalam Umno termasuk dirinya sendiri jika didapati bersalah tanpa memilih bulu. Hanya ini sahaja caranya untuk menyelamatkan Umno dan kepimpinannya.

Semua orang tahu bahawa Umno sekarang dipimpin oleh individu yang rata-rata terlibat dengan rasuah politik dalam pemilihan sekarang. Sebab itulah Dr Rais dan Ku Li secara terbuka mendedahkan perlakuan rasuah ini kepada media.

Tidak seorang pun pemimpin Umno yang berani bersuara dengan aduan dan dakwaan bekas Presiden dan Timbalan Presiden Arwah Parti Melayu Semangat 46 ini. Sepatutnya jika perkara ini tidak berlaku sudah tentu kedua-dua ahli politik veteran ini akan dimaki hamun oleh pemimpin Umno lain.

Saya mencabar AlNajib dan Pak Lah supaya mengambil tindakan undang-undang ke atas Dr Rais dan Ku Li jika dakwaan mereka adalah palsu. Jangan hanya bergantung kepada Jawatankuasa Tatatertib dan disiplin sahaja, kerana jawatankuasa tersebut tidak ada kuasa dan takut untuk bertindak dengan telus dan ikhlas. Sudah tentu mereka tidak berani mengambil tindakan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang lebih tinggi dan sedang berkuasa sekarang.

Kenyataan Rais dan Ku Li ini benar-benar mencabar maruah dan imej Umno. Sepatutnya kedua-dua mereka dihadapkan ke mahkamah jika mereka membuat tuduhan palsu.

Malangnya Pak Lah dan AlNajib hanya diam seribu bahasa seolah-olah tidak menafikan berlakunya rasuah yang maha hebat.

Comments

syahidah said…
dan yang penting...jangan lupa...Hukum che dek sekali.mantan presiden umno...yang Kononya n berkata dimedia " umno perlu basmi rasuah" padahal dia juga kepala rasuah...