KERAJAAN PAKATAN RAKYAT PULAU PINANG BERI ELAUN PADA HAFIZ, KERAJAAN BN BILA LAGI? ~ Ref Malaysiakini

Satu demi satu program kebajikan meningkatkan syiar Islam dilaksanakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang pimpinan DAP. Bermula dengan menaikkan elaun guru-guru agama, membantu sekolah agama dan lain-lain.

Hari ini Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng mengumumkan pula bahawa Kerajaan Negeri akan memberi sumbangan kepada para hafiz anak kelahiran Pulau Pinang yang telah belajar ataupun sedang mengajar di seluruh negeri ini pada 29 November 2008.

"Sumbangan itu merupakan pengiktirafan dan penghargaan Kerajaan Negeri kepada hafiz yang berjaya mencapai tahap yang disegani dalam mendalami ilmu agama khususnya al-Quran, " ujarnya dalam sidang media sejurus masa rehat Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) pagi tadi.
Beliau berharap, sumbangan tersebut dapat menyembarakan lagi semangat anak muda untuk menjadi seorang hafiz yang berjasa kepada agama dan masyarakat.

Ini kerana, melalui pembacaan dan penghafalan dalam al-Quran jelas dapat membentuk sebuah masyarakat madani yang berakhlak dan berintegriti tinggi bersesuian dengan prinsip 'Amar Ma'ruf Nahi Mungkar' dan Cekap, Akauntabel dan Telus (CAT).

Pengiktirafan yang diberikan oleh kerajaan negeri kepada program-program keagamaan khususnya Agama Islam membuktikan bahawa tuduhan DAP membenci dan memusuhi Islam adalah tidak benar dan jauh tersasar.

Sesungguhnya tindakan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang ini merupakan bukti bahawa PR tidak pernah membelakangkan agama Islam jauh sekali memusuhi Islam.

Persoalan sekarang bilakah keraajaan-kerajaan negeri BN akan mencontohi Pulau Pinang dari segi menaikkan elaun guru agama, memberikan elaun kepada hafiz dan lain-lain.???????

Syabas kerajaan Pulau Pinang.

Comments

penyiasat said…
Cakap dia nampak pembohong.... berapa elaun pun tak nyatakan.... bongok yg percaya