JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN : MUHYIDDIN VS PAK LAWAK ~ Ref Malaysiakini

Akhirnya 2 orang Pak Lawak iaitu Ali Rustam dan Mat Taib berjaya melepasi bilangan pencalonan minima untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden. Ini bermakna 2 orang Pak Lawak ini secara rasmi akan bertanding menentang seorang yang bukan Pak Lawak.

Bukan saya yang melabelkan Ali Rustam dan Mat Taib sebagai Pak Lawak tetapi insan yang menamakan mereka Pak Lawak ialah bekas pemimpin kebanggaan mereka iaitu Adi Jagat Dunia iaitu Dr Mahathir (Ibrahim pernah menggelarkan Dr Mahathir sebagai Adi Jagat). Jangan marahkan saya memanggil Ali dan Mat sebagai Pak Lawak marahkan Dr Mahathir kerana merendah-rendah kedua-dua pemimpin kebanggaan ahli Umno itu.

Siapa yang menang nanti, salah seorang Pak Lawak atau Muhyiddin. Sengit pertandingan ini kerana semua orang tahu Pak Lawak sudah tentu pandai 'berlawak' untuk menambat hati perwakilan. Pak Lawak boleh berlawak dengan apa sahaja, dengan duit, pangkat, projek dan sebagainya.

Nama pun dah Pak Lawak sudah tentu mereka akan menggunakan pelbagai cara untuk mencuit hati perwakilan sebab itu Dr Mahathir memanggil mereka Pak Lawak.

Bernama sebelum ini melaporkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan calon-calon lain untuk jawatan Timbalan Presiden Umno selain Muhyiddin sebagai "pak lawak".

Mengenai orang yang berkemungkinan menjadi timbalan Datuk Seri Najib Razak, Dr Mahathir berkata, ia sepatutnya Muhyiddin dan pesaing lain yang ada sekarang bagi mengisi jawatan Timbalan Presiden Umno hanyalah 'pak lawak' semata-mata.

Comments