UNDI TIDAK PERCAYA DAN PENDIRIAN PAK LAH SEDANG DINANTI PENUH DEBAR ~ Ref Malaysiakini

Rakyat Malaysia keseluruhannya sedang menanti penuh debar dua peristiwa besar dalam politik negara di mana yang pertamanya Pak Lah akan mengumumkan samada mempertahankan jawatannya Presiden Umno atau pun tidak hari ini.

Yang kedua minggu depan (bermula Isnin) Sidang Parlimen untuk membahaskan bajet akan diadakan dan adakah peluang ini akan digunakan oleh PR untuk membuat usul undi tidak percaya terhadap kerajaan BN.

Kedua-dua peristiwa besar akan menentukan halatuju politik Pak Lah dan BN yang benar-benar teruji sejak selepas PRU ke 12 Mac lepas.

Pak Lah dilihat menjadi liabiti bagi BN sehingga gagal mempertahankan kecemerlangan BN pada PRU ke 11. Namun beliau dilihat tetap berdegil tidak mahu berundur lantaran tamakkan kuasa. Ramai pihak menjangkakan beliau akan mengumumkan untuk terus mempertahankan jawatannya pada pemilihan Mac 2009.

Mungkin Pak Lah mempunyai hak dan terselamat dengan keputusan beliau itu. Namun Isnin ini belum tentu beliau selamat kerana PR mungkin sudah mengatur strategi tertentu untuk menumbangkan beliau dan kerajaan BN yang semakin goyah.

Anwar dilaporkan telah beberapa kali mengadakan mesyuarat bersama pimpinan PR minggu ini bagi mengatur strategi terbaik menjayakan hasrat dan cita-cita rakyat.

Ini mendoakan agar kedegilan Pak Lah dan BN akan diajar oleh Allah pada kali ini dengan memakbulkan doa kita untuk melihat kerajaan yang adil, telus dan berkebajikan ditegakkan di Malaysia.

Comments