UMNO LAYAK TUKAR NAMA KEPADA PARTI BALING KERUSI (PBK) ~ Ref Malaysiakini

Umno sudah tidak layak di panggil dengan nama United Malay National Organization (Umno) atau dalam bahasa 'Inggeris'nya Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu. Mendapa saya berkata demikian, ini semuanya kerana sudah banyak kali mesyuarat atau persidangan Umno samada di peringkat cawangan, bahagian, pemuda bahagian, wanita bahagian dan puteri bahagian terjadinya peristiwa hebat iaitu acara baling membaling kerusi.

Kalau semalam berlaku kekecohan pada Persidangan Pemuda Umno Bahagian Rantau Panjang, hari ini Persidangan Wanita Umno Bahagian Kuala Selangor juga kecoh dengan insiden baling kerusi dan tindakan keluar dewan oleh beberapa perwakilan cawangan.

Kedua-dua insiden itu berpunca daripada bantahan mereka terhadap tindakan Pengerusi Tetap Wanita Umno Kuala Selangor, Zaini Khalid yang tidak memberi peluang kepada perwakilan terbabit untuk mencadangkan 10 nama perwakilan cawangan untuk menghadiri mesyuarat bahagian itu esok.

Laporan Bernama menyebut, pihak media juga dihalang daripada masuk ke dalam dewan mesyuarat untuk mengikuti proses pengundian.

Kalau wanita yang terkenal dengan sifat keibuan dan lembut pun sanggup membaling kerusi saya fikir apatah pemuda dan bahagian sudah tentu lebih teruk dari itu.

Jadi saya mencadangkan supaya Umno MENUKAR NAMANYA KEPADA PARTI BALING KERUSI (PBK) kerana nampaknya perjuangan ialah untuk membaling kerusi.

Saya juga mencadangkan supaya Umno atau Parti Baling Kerusi (PBK) ini memasukkan acara baling kerusi sebagai AGENDA tetap mereka di dalam mana-mana persidangan Umno untuk semua peringkat hatta Persidangan Agung Umno di peringkat pusat. Ini kerana persidangan Umno ini seolah-olah tidak sah kalau tidak ada AGENDA BALING KERUSI.

SYABAS UMNO. Kepada rakyat Malaysia insaflah pemimpin beginikah yang hendak kamu angkat menjadi pemimpin negeri dan negara, lingkup kita semua dibuatnya.

Comments