UMNO KAKI BULI, HABIS PARTI KOMPONEN BN KENA BULI ~ Ref Malaysiakini

Umno memang suka membuli parti komponen lain dalam BN. Pak Lah sendiri mengakui perkara secara tidak langsung semasa berucap merasmikan Persidangan Tahunan MCA hari ini.

Umum semua mengetahui bahawa Pak Lah suka bercakap secara terbalik. Jika beliau berkata tidak itu maknanya ya, kalau beliau kata ya itu maknanya tidak.

Dalam ucapannya ketika merasmikan perhimpunan agung k-55 MCA di ibunegara hari ini, Dollah yang juga presiden Umno dan pengerusi BN berkata, tidak timbul soal Umno jadi pembuli dalam BN.

Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menolak tanggapan bahawa Umno telah mendominasikan parti-parti komponen lain dalam Barisan Nasional (BN).

Jadi jika Dollah kata Umno tidak pernah membuli itu maknanya Umno memang selalu membuli parti-parti lain dalam BN termasuk MCA.

Sebab itulah Presiden MCA dalam ucapannya pada perhimpunan agung itu menyatakan terdapat persoalan yang dibangkitkan mengenai konsep perkongsian kuasa dalam BN kerana Umno dilihat mendominasi parti-parti lain dalam BN. Secara tidak langsung bahawa Ong seolah-olah berkata Umno membuli parti lain.

Memang sah Umni suka membuli bukan sahaja membuli parti sahabatnya malah lebih teruk membuli Pakatan Rakyat.

Comments