TURUNKAN HARGA BARANGAN DAN PERKHIDMATAN DI BAWAH INI SERTA MERTA ~ Ref Malaysiakini

Saya dengan ini mewakili diri saya dan secara tidak langsung menggesa, memohon, merayu dan meratap supaya kerajaan MENURUNKAN harga barangan dan perkhidmatan di bawah dengan serta merta :-

1) Tarif elektrik
2) Harga Gas memasak
3) Harga beras
4) Harga tepung
5) Harga minyak masak
6) Harga minyak petrol dan diesel
7) Harga air

Ini permintaan saya buat masa ini kerana saya yakin kerajaan mempunyai kuasa untuk menentukan harga barangan dan perkhidmatan tersebut.

Apa yang dikesalkan setelah harga minyak diturunkan harga barangan dan perkhidmatan tersebut kekal tinggi dan tiada tanda-tanda ianya akan diturunkan. Sedangkan semasa harganya dinaikkan dulu mereka memberikan alasan kos meningkat kerana harga minyak meningkat. Kini setelah harga minyak turun mengapa harga barangan dan perkhidmatan tidak diturunkan.?

Saya memilih barangan dan perkhidmatan tersebut kerana ianya digunakan oleh rakyat setiap masa dan ketika. Insya Allah dengan penurunan tersebut ia akan meringankan beban rakyat.

Bagaimana kalau kerajaan BN berdegil? Mudah sahaja saya mencadangkan seluruh rakyat Malaysia yang menjadi ahli Umno dan parti-parti komponen BN yang lain keluar dari BN dan memilih mana-mana parti komponen Pakatan Rakyat.

Comments