TUBUH KERAJAAN BARU : SABAR, JANGAN ANGKUH DAN INSYA ALLAH KATA ANWAR ~ Ref Malaysiakini

Semalam ketika berucap membahaskan Bajet 2009 Anwar menyindir ahli-ahli parlimen BN secara sinis antaranya :-

SABAR!
Anwar meminta ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) supaya bersabar berhubung usaha Pakatan Rakyat untuk mengambil alih kepimpinan kepimpinan kerajaan.

JANGAN ANGKUH!
"Kalau ada ahli yang berbunyi angkuh sikit tu, saya minta sabar la sikit kerana angkuh itu tak mungkin lama. "Kalau (ada ahli Parlimen BN) yang jerit tu (dalam Dewan), biar la tatkala itu nanti kepalanya turun lebih bawah dari mikrofon,“.

'INSYA ALLAH'
Manusia boleh merancang, Allah yang menentukan. Mereka yang senang dengan kekuasaan yang melimpah ruah sukar nak terima kenyataan.

"Sebab tu dia(Pak Lah) kata 8 Mac (pilihan raya umum ke-12) tak mungkin, Permatang Pauh tak mungkin (dimenangi pembangkang)... semuanya tak mungkin sebab dia tidak berlandaskan Insya Allah. Insya-Allah, saya yakin akan berlaku (ambil alih kerajaan),".

Anwar yang bercakap selama sehari suntuk jelas masih berbisa dan mempamerkan ucapan yang padat, tepat dan bernas.

Sepanjang sesi perbahasan oleh Anwar bermula pukul 11.30 pagi sebelum disambung semula pada 2.30 petang sehingga 5.30 petang, hanya dua ahli Parlimen BN yang bangun mencelah iaitu Dr Mohd Puad Zarkashi (BN-Batu Pahat) dan Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan).

Comments