POLITIK WANG SEJAK 20 TAHUN DAHULU? - Ref Malaysiakini

Politik wang sudah berlaku sejak 20 tahun lalu, tetapi semakin teruk sejak kebelakangan ini. Itulah kenyataan yang keluar dari Pengerusi Jawatan Kuasa Tatatertib Umno, Tengku Ahmad Rithaudeen.

TERBUKTI RASUAH SUDAH MENJADI DARAH DAGING MEREKA dan tidak boleh dirawat lagi.

Sebab itulah bilangan aduan yang diterima Rithaudeen sudah 632 laporan yang didakwa melibatkan salah guna kuasa, penyelewengan dan politik wang.

Saya yakin tidak lama lagi umno 'AKAN MENINGGAL' dan menjadi arwah lantaran gejala rasuah yang jijik lagi menjijikkan ini. Jadi jika itu berlaku maka ahli-ahli Umno akan menjadi umpama anak ayam kehilangan ibu kerana tidak tahu arah tujuan. Maka PAS mesti bersedia untuk menerima kemasukan limpahan ahl-ahli Umno ini.

Comments

Edyes said…
Assalamualaikum,

Sorry lari tajuk.

Takkan takde ulasan sempena Malaysia MENANG lawan Myanmar 4-0.

Itu hari masa menang lawan nepal 4-0 saudara ada buat liputan ringkas yang mempersenda barisan negara. Kali ini Malaysia menang dengan pasukan yang dah digabung selama 10 tahun, harap saudara buat sedikit ulasan.

Saya penyokong tegar pasukan bolasepak negara, bukan bermakna saya sokong Khairy Jamaludin dan bukan bermakna saya menyokong kerajaan pusat. Inilah pasukan kita. sokong atau tidak, itu terpulang kepada individu. Tapi janganlah mencemuh tatkala kemenangan dicapai.

Apapun, perjuangan untuk menentang kerajaan penjajah harus diteruskan.

Salam Reformasi
si lembik's said…
saya ada ulas..jika berkesempatan kunjungi diblog saya