PANTUN SAYA PANTANG KENA CABAR ~ Ref Malaysiakini

Pergi Ke Kedai dengan Pak Jabar
Singgah sebentar di Kampung Nyalas
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar akan di cantas

Naik kereta tanpa drebar
Naik motor menjual sayur
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar pasti hancur

Mudik ke hulu hati berdebar
Mendayung ke hilir sehingga Zuhur
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar pasti lebur

Sungai Sedili panjang dan lebar
Tempat mandi dara teruna
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar maut padahnya

Bergaya sakan dengan motokar
Ditangkap Polis tiada berlesen
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar tak lama pencen

Terasa sakit dicucuk selumbar
Penat menangis lama-lama senyap
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar pasti lenyap

Mendaki gunung amatlah sukar
Susah payah tiada yang kenang
Saya pantang kena cabar
Siapa cabar pasti ditendang

Pak Lah kuat Pak Lah gagah
Pantang dicabar tidak goyah
Semua musuh pasti beralah
Tak sempat lawan pasti disergah
Perasan hebat tak mahu kalah
Guna kuasa nafsu serakah
Perasan kuat walau lemah
Guna kuasa tidak berhemah

Comments

si lembik's said…
yang pasti pak lah tetap lembiks.....