NEGARA DI AMBANG KEMUSNAHAN DAHSYAT ~ Ref Malaysiakini

Terdapat pemerhati meramalkan bahawa Malaysia berada di ambang kemusnahan yang dahsyat lebih dahsyat dari apa yang berlaku sekarang. Mereka berpendapat bahawa peralihan kuasa yang bakal berlaku dari tangan Dollah Badawi kepada Najib Razak sebenarnya merupakan bala bencana kepada negara kerana kepimpinan Najib makin teruk berbanding Dollah.

Benar atau tidak tidak dapat kita pastikan tetapi dari 'track record' dan sejarah terdahulu membuktikan telahan dan ramalan mereka ini ada asasnya.

Saya pun turut bimbang dengan situasi ini kerana sebelum berkuasa penuh pun si Najib sudah menunjukkan belangnya dahulu, apatah lagi selepas berkuasa nanti. Takutnya!!!!

Beberapa persoalan ditimbulkan oleh para pemerhati politik tentang stail dan perangai Najib.

Antaranya ramalan yang dibuat oleh seorang Professor IPTA yang disiarkan Harakahdaily hari ini, katanya :-

1) Najib akan menutup semua ruang demokrasi yang dibuka oleh Abdullah
2) Najib akan merosakkan negara dengan skandal moral dan korupsi
3) Najib lemah dalam pengurusan kewangan dalam beberapa program kerajaan.
4) Najib adalah proksi kepada Mahathir selain isterinya, Rosmah Mansor

Selain itu beberapa pihak juga tidak yakin Najib berupaya untuk menangani masalah ekonomi Malaysia yang semakin parah dan teruk sekarang.

Oleh itu saya mengharapkan Najib dapat menafikan semua tuduhan dan ramalan pemerhati politik ini dengan menampilkan kepimpinan yang telus, demokratik, adil dan berjaya mengatasi ekonomi negara.

Kepada pihak PR andai benar apa yang diramalkan oleh pemerhati politik di atas maka bersedialah dengan segala strategi dan kaedah untuk berlawan dengan Najib dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti atau mungkin PR terlebih dahulu berjaya mengambilalih kerajaan sebelum Najib ditabalkan sebagai Perdana Menteri baru.

Sama-sama kita tunggu episod seterusnya.

Comments

v-key said…
He won't resign brother..Kindly follow this link for more suprising theory..Pak Lah actually fighting back and Najib will lose his DPM post as well in upcoming March UMNO election..

http://malaysian-spirit.blogspot.com/2008/10/pak-lah-fighting-back-malaysiakini.html
sekilo garam said…
Salam Tuan Tanah,

Saya Ismail Bangsawan yang menawarkan diri sebagai calon presiden UMNO mohon kerjasama tuan untuk membuat pautan dan sebarluaskan blog saya untuk mendapatkan respon umum tentang penawaran diri saya untuk jawatan tersebut.

thanks!

http://sekilogaram.blogspot.com/