MAKIN TIDAK BERMARUAH MAKIN DAPAT JAWATAN DALAM UMNO ~ Ref Malaysiakini

Dalam Umno makin jahat dan makin tidak bermaruah, orang itu makin diangkat menjadi pemimpin. Lumrah ini sudah menjadi perkara biasa dalam Umno.

Siapa tidak kenal jantan yang pernah berjahat dan berbuat jahat dengan seorang gadis di Alor Gajah. Jantan ini masih mendapat tempat dalam Umno.

Siapa tidak kenal Jantan yang pernah bawa lari puteri Sultan, Jantan ini masih disanjung, dipuja puji di dalam Umno.

Siapa tidak kenal Jantan yang membawa duit 'cash' ratusan ribu ke luar negara dan ditangkap, Jantan ini masih menjadi pimpinan tertinggi dalam Umno dan kerajaan.

Siapa tidak kenal Jantan yang pernah terlibat dengan rasuah politik wang pada pemilihan Umno lalu, Jantan ini menang tanpa bertanding Ketua Umno Bahagian baru-baru ini, malah sekarang terus mendapat pencalonan untuk jawatan No 3 dalam Umno.

Siapa tidak kenal dengan betina yang pernah dituduh dengan macam-macam dakwaan tentang salahlakunya semasa memegang jawatan penting dalam kerajaan, betina ini terus mendapat pencalonan hebat pada pemilihan Umno kali ini.

Siapa tidak kenal dengan betina yang ada hubungan dengan bekas Ahli Parlimen, gambar romantis mereka tersebar luas, betina ini pula sedang dibicarakan tentang kes nusyuz di mahkamah syariah, malangnya betina ini terus dilantik sebagai Ahli Dewan Negara untuk sepenggal lagi.

Memang ramai (tak terkira) jantan dan betina jahat dalam Umno, namun mereka masih mendapat tempat di hati orang Umno dan rakyat.

Macamana kita hendak sedarkan ahli dan Umno serta rakyat supaya menjauhkan diri dari jantan dan betina sebegini.?

Memang pemimpin dan ahli Umno tidak kisah tentang akhlaq dan maruah. Yang penting 'masyukkk' dan habuan dunia.

Comments

I swear said…
Yes we all know who the Jantan and Betina are. Yes, I better start to become immoral.