MAKIN DIFITNAH MAKIN RAPAT ~ Ref Malaysiakini

PAS dan DAP yang sering difitnah sebagai tidak sehaluan, bercanggah berpendapat, anti melayu dan anti Islam, tidur sebantal dan mimpi lain-lain dilihat semakin rapat dan intim

Pendekata semakin difitnah dan ditohmah semakin intim hubungan kedua-dua parti utama Pakatan Rakyat ini.

Saya yakin Umno semakin risau dan pening kepala dengan perkembangan baik hubungan dua parti yang dikatakan mempunyai perbezaan bagai langit dengan bumi ini. Usaha-usaha musuh politik mereka untuk memisah dan menceraikan 'perkahwinan' dua parti ini nampaknya gagal walaupun diumpan dengan pelbagai janji dan 'habuan' berupaa fitnah dan tuduhan yang tidak masuh akal.

Media pembodek seperti Utusan Meloya, TV 3 suku dan Berita Hairan sering menjadi alat penerangan BN untuk memusingkan fakta sebenar supaya rakyat khasnya orang melayu dan cina hilang kepercayaan kepada Pakatan Rakyat sekiranya DAP dan PAS bergaduh bagaikan anjing dan kucing.

Ahad lepas DAP mengadakan jamuan Hari Terbuka Aidil Fitri di Kajang Ahad lepas. Majlis tersebut telah dihadiri oleh sebahagian besar pemimpin PKR dan PAS termasuk Dato' Seri Anwar Ibrahim, Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan lain-lain.

Sebelum ini Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang telah menziarahi Presiden PAS di rumahnya di Rusila Terengganu.

Sesungguhnya perkembangan ini membuktikan bahawa Pakatan Rakyat semakin mantap dan padu. Insya Allah andaikata kerajaan pusat yang baru dibentuk nanti ianya mampu menyaingi kerajaan BN yang korup dan zalim hari ini.

Gambar (ihsan Siasah) menunjukkan para pemimpin PR sedang beramah mesra pada jamuan tersebut.

Comments

kerajaan PR sudah pasti akan lebih baik drpd BANGSAT NAJIS sbb depa tau rakyatlah tuan sebenar negara ini.
Unknown said…
diorang yang hari hari jelas terang benderang dalam akhbar dalam tv...ada kisah?...takbir!reformasi!