MAHATHIR MULA SERANG NAJIB, SIAPA SEBENARNYA YANG BELIAU SOKONG? ~ Ref Malaysiakini

Setelah 'berjaya' menumbangkan Dollah kini Mahathir menghalakan meriam kataknya kepada calon Presiden Umno, Najib Razak. Apa tujuan Mahathir berbuat demikian mungkin adalah untuk memperlekehkan Najib dan mengangkat orang lain supaya disokong oleh ahli Umno.

Sejak isu jambatan bengkok bermula, meriam Mahathir tidak putus-putus 'menembak' Dollah sehingga Dollah gagal menahannya. Semua serangannya tidak dijawab oleh Dollah. Kini giliran Najib pula.

Najib dituduh sebagai tidak cekap kerana tidak mempunyai pendirian sendiri dan sering mengikut nasihat Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Mahathir juga langsung tidak memberikan penghargaan kepada peranan Najib sebagai Timbalan Perdana Menteri apabila menyatakan beliau tidak tertarik dengan Timbalan Presiden Umno itu.

Menurutnya Najib perlu membuat perubahan apabila mengambil alih teraju kepimpinan negara kelak.

Bagaimanapun Mahathir belum memberikan kepastian siapa yang belum cadangkan untuk menentang Najib walaupun sebelum ini beliau membayangkan bekas seteru ketatnya Ku Li sebagai calon yang sesuai untuk menggantikan Dollah.

Saya menjangkakan Mahathir terpaksa akur bahawa Najib adalah pilihan terbaik disebabkan Ku Li sudah dikatakan 'expired' dan tidak sesuai lagi untuk memimpin negara.

Namun begitu bagi saya mencadangkan kepada ahli-ahli Umno supaya memikirkan semasak-masaknya siapa yang paling layak untuk menjadi pemimpin mereka.

Comments