KU LI, SANUSI DAN RUHANIE MARI SERTAI PAS ~ Ref Malaysiakini

Saya mengajak pemimpin veteran Umno, Ku Li, Sanusi Junid dan Ruhanie Ahmad agar menyertai PAS demi masa depan agama, bangsa dan negara.

Tidak ada gunanya memberikan kritikan dan nasihat kepada pemimpin Umno kerana mereka semuanya tidak akan menerima sebarang saranan, nasihat dan teguran dari sesiapa. Mereka seolah-olah 'maksum' (tiada dosa). Semua perkara yang mereka semuanya bagaikan benar belaka, tidak ada yang salah melainkan benar sebenar-benarnya.

Sebab itu walaupun sudah berbuih mulut pemimpin dalaman atau luaran Umno mengkritik sistem kouta ianya masih mahu dikekalkan. Walaupun berbuih mulut pejuang bahasa dan bangsa mengharapkan bahasa Melayu dimartabatkan semula dalam pengajaran sains dan matematik mereka tetap memekakkan telinga. Itu baru dua contoh banyak lagi isu-isu lain yang menjahanamkan Islam, bangsa dan bahasa juga tidak mereka ambil pusing walaupun sudah ratusan malah ribuan teguran di buat mereka tetap bongkak dan sombong.

Mereka menggunakan sedikit kuasa yang mereka ada untuk menekan dan mendiskriminasikan sesiapa sahaja yang mengkritik walaupun seseorang itu anggota parti mereka seperti Ku Li.

Sebab itulah adalah lebih baik Ku Li, Sanusi dan Ruhanie berhijrah masuk ke 'kapal' ini kerana 'kapal' Umno sudah mahu karam. Saya juga mengharapkan sesiapa sahaja dari kalangan Umno yang sedar dan insaf yang ingin kembali ke pangkal jalan silalah bersama kami jangan segan-silu kerana Islam yang kami perjuangkan adalah hak semua orang.

Comments