KHAIRY LEBIH BAIK TARIK DIRI DAN MELUTUT PADA NAJIB & MUKHRIZ~ Ref Malaysiakini

Hakikatnya Khairy terpaksa akur dengan kenyataan bahawa beliau memang tidak disukai oleh majoriti pemuda bahagian di seluruh Malaysia. Ini terbukti bahawa Mukhriz jauh di depan dari segi bilangan pencalonan sehingga kini.

Malah lebih malang bagi Khairy Jamaluddin (KJ) apabila pemdua negerinya sendiri Negeri Sembilan menolak beliau secara total. Dari 3 bahagian yang sudah bersidang kesemunya berpihak kepada Mukhriz. Kalau negeri sendiri dah meluat dengan KJ lebih baik KJ tarik diri sebelum dimalukan pada pemilihan akan datang.

KJ hanya berjaya 'memperdayakan' pemuda dari Kelantan (pade doh) apabila mendapat 4 dari 5 pencalonan setakat ini. Manakala Mukhriz langsung tidak mendapat sebarang pencalonan dari Kelantan setakat ini.

Saya mencadangkan kepada KJ supaya menarik diri dan berundur setapak bertanding AJK sahaja demi maruah dan imej beliau. Jika beliau gagal dan tewas kali ini saya pasti 'periuk nasinya' dalam politik sudah pasti berkubur.

Orang kuatnya Mohamad Hassan yang mungkin menjadi tempat bergantungnya di Negeri Sembilan juga sudah tentu akan digugurkan oleh Najib untuk digantikan dengan 'wok yek' (budak suruhan) Najib untuk jawatan Menteri Besar Negeri Sembilan. Maka KJ sudah tentu tidak ada tempat bergantung lagi setelah Pak Mertuanya juga bakal diletakkan di dalam lipatan sejarah Mac 2009 nanti.

Jadi tidak ada pilihan lain KJ mesti menarik diri dan lebih baik melutut kepada Najib dan Mukhriz jika mahu terus hidup dalam politik Umno dan posisi terbaiknya ialah menjadi budak suruhan Najib dan Mukhriz.

Comments