KHAIRY ADA 6 BULAN LAGI TENTUKAN NASIB ~ Ref Malaysiakini

Menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin masih mempunyai 6 bulan lagi untuk menggunakan segenap jentera dan 'machinery' Pak Lah untuk memastikan beliau menang dalam perebutan menggila menjawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

Jangkamasa 6 bulan dirasakan cukup untuk beliau menggunakan segalanya secara menggila demi masa depan survival politiknya yang tidak menentu selepas Pak Lah pencen terpaksa.

Lawannya Mukhriz Mahathir, Khir Toyo dan Zahidi Zainol Abidin bukan calang-calang orang untuk ditumbangkan. Masing-masin mempunyai kekuatan dan keistimewaan di sisi orang Umno tetapi otak, pemikiran dan perangai sama sahaja di sisi kita pejuang kebenaran. Mereka semua menganut fahaman kebendaan dan mengejar pangkat serta kuasa.

Khairy sudah tentu kehilangan senjata yang paling ampuh iaitu bapa mertuanya yang tidak akan memegang jawatan nombor 1 dalam Umno selepas Mac 2009. Kalau sebelum ini Khairy menang mudah akibat sifat pengecut pemuda Umno yang tidak berani menentangnya kini 'spinach' itu tiada lagi. Beliau sudah tidak digeruni lagi. Malah kita menjangkakan akan ada pemuda bahagian yang mencemuh dan 'memboo' beliau kerana sifat 'hebat' dan keras beliau yang berlagak bagaikan samseng kampung dusun.

Kali ini Khairy akan tahu langit tinggi atau rendah dan juga dia akan bertemu buku dengan ruas. Silap hari beliau juga terpaksa pencen bersama-sama bapa mertua beliau yang baru tersedar bahawa beliau tersilap mengumumkan berhenti pada Mac 2009.

Comments