HARI PALING MENDEBARKAN ~ Ref Malaysiakini

Hari ini ialah hari paling mendebarkan buat pemimpin-pemimpin Umno terutama bagi Najib Razak, Muhyiddin Yassin, Ali Rustam, Mat Taib dan Zahid Hamidi kerana Pak Lah akan mengumumkan samada akan mempertahankan jawatan Presiden atau tidak. Keputusan Pak Lah nanti akan menentukan jawatan apa yang akan ditandingi oleh pemimpin-pemimpin yang saya sebutkan di atas.

Bagi Muhyiddin, beliau dijangka akan bertanding jawatan Timbalan Presiden atau Naib Presiden walaupun apapun keputusan Pak Lah. Namun bagi pemimpin selain beliau mereka hanya akan bertanding jawatan Timbalan Presiden andaikata Pak Lah jadi berhenti dan tidak mempertahankan jawatan Presiden yang disandangnya sekarang.

Namun pemerhati politik berpendapat Pak Lah tetap akan mempertahankan jawatannya walaupun timbul desakan hebat dari ahli-ahli akar umbi. Perkembangan jelas dilihat apabila jentera kempennya kelihatan begitu sibuk sejak akhir-akhir ini terutama menantunya Khairy Jamaluddin yang sudah pasti tidak mahu bapa mentuanya itu berundur demi 'survival' masadepan politiknya.

Comments