DOLLAH MULAKAN 'PERANG' KEPADA MAHATHIR DAN MUHYIDDIN SECARA TERANG-TERANGAN ~ Ref Malaysiakini

Umno kian haru-biru. Hari ini Dollah secara terbuka menyerang bekas 'boss'nya Mahathir dan Naib Presiden Umno, Muhyiddin Yassin. Jelas Dollah begitu kecewa dengan 2 orang penting dalam politik Malaysia ini.

Seorang bekas Boss yang pernah dibodeknya habis-habisan semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri dan seorang lagi Naib Presiden yang sedang bersinar bintangnya untuk menduduki kerusi no 2 dalam Umno.

Marah betul Dollah kepada kedua-duanya.

Muhyiddin teruk dihentam Dollah seperti yang disiarkan oleh TV 3 dalam Buletin Utama TV3 suku malam ini. Muhyiddin digelar sebagai memungkiri janji kerana menurut Dollah semua ahli MT telah bersetuju dengan pelan peralihan tetapi mengapa selepas itu Muhyyidin mengkritik dan tidak bersetuju pula. Sebab itu Dollah menuduh Muhyiddin mungkir janji.

Malah Dollah seolah-olah menyokong Ali Rustam apabila menyelar puak-puak yang mencadangkan atau meminta Ali Rustam menarik diri.

Mungkinkah Dollah mula menunjukkan dirinya menyebelahi Ali kerana marahkan Muhyiddin. Namun saya menjangkakan ahli Umno tidak akan dipengaruhi oleh sokongan terbuka Dollah ini. Muhyiddin terbukti menjadi hero dalam dalam isu peralihan kuasa sehingga berani mengkritik Dollah.

Pada pandangan saya Dollah tersilap kerana berdendam dengan Muhyiddin sehingga menuduh Muhyiddin mungkir janji. Sentimen ahli Umno mahukan reformasi dan perubahan. Jadi tindakan Dollah ini sebenarnya membuatkan ahli Umno lebih meluat kepada Dollah dan melonjakkan lagi nama Muhyiddin.

Perkembangan terbaru ini menampakkan bahawa Umno semakin haru biru selepas ini. Kritikan terbuka Dollah kepada Mahathir dan Muhyiddin benar-benar menyemarakkan api perbalahan di dalam Umno.

Comments