DOLLAH SUDAH TIDAK TAHAN DENGAN MAHATHIR ~ Ref Malaysiakini

Dollah yang sebelum ini jarang sekali menjawab segala kritikan dan tohmahan Mahathir kepada beliau nampaknya semakin tidak tahan dengan orang tua tersebut. Hari ini media melaporkan kenyataan Dollah yang bunyinya agak keras tidak seperti sebelum ini.

Pertama Dollah membuat kenyataan, "Siapakah Tun yang dah keluar parti Umno itu nak cuba membuat arahan kepada orang Umno apa yang patut dilakukan?

Kedua Dollah berkata "Sebenarnya beliau mahu menimbulkan pergolakan, kemarahan dan kebencian."

Mungkin Dollah sudah tidak tahan dan panas dengan 'tembakan' demi 'tembakan' yang dibuat oleh Dr Mahathir samada menggunakan 'meriam' atau 'senapang gajah'.

Mungkin antara sebab Dollah tertekan dan akhirnya mengumumkan untuk mengundurkan diri adalah disebabkan kenyataan Dr Mahathir sendiri yang secara terang-terang mengkritik dan meng'kondem' Dollah dari awal Dollah menjadi Perdana Menteri lagi.

Malah mungkin juga Dr Mahathir akan memperhebatkan 'serangan' kepada Dollah selepas ini dalam usahanya untuk menjatuhkan imej Dollah dan tidak secara menyerang Khairy yang sedang berdepan dengan Mukhriz anaknya untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno.

Jadi pertembungan Mahathir-Dollah juga sebenarnya adalah pertembungan antra Mukriz-Khairy.

Comments

armouris said…
tadi tengok buletin 1.30 di tv3, nk ketawa rasanya pak lah membebel psl tun mahathir, lama plak tu!!

info-kesihatan-anda.blogspot.com
info-jariah.blogspot.com