BARU KU TAHU, PEMIKIRAN DR MAHATHIR STANDARDNYA SAMA DENGAN ALI RUSTAM ~ Ref Malaysiakini

Tak ku sangka pemikiran bekas Perdana Menteri Malaysia, Dr Mahathir sama standard dengan Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam. Sangkaan ku meleset, selama ini ku sangkakan pemikiran Dr Mahathir jauh lebih hebat daripada Ali Rustam rupa-rupanya lebih kurang sahaja.

Tidak hairanlah hari ini Dr Mahathir membuat kenyataan menyokong penganugerahan Datuk kepada Shah Rukh Khan dan hujah Dr Mahathir sama dengan hujah Ali Rustam dalam hal pemberian anugerah ini.

Kalau beginilah pemikiran Dr Mahathir saya yakin Ali Rustam juga bukan sahaja layak menjadi Timbalan Presiden Umno malah layak juga untuk bertanding menentang Najib bagi jawatan Presiden Umno kerana pemikiran beliau sudah setaraf dengan Dr Mahathir. Syabas Ali Rustam.

Lebih hebat lagi Dr Mahathir mendakwa beliau orang yang bertanggungjawab mempelawa Shah Rukh Khan membuat penggambaran filemnya di Malaysia. Rupa-rupanya Dr Mahathir mahu tumpang sekaki populariti Shah Rukh Khan dan kerajaan Melaka yang menganugerahkan pingat Datuk kepada pelakon Bollywood itu.

Hari ini Dr Mahathir dilaporkan berkata penganugerahan pingat Datuk kepada pelakon terkenal Shah Rukh Khan atas jasa-jasanya mempromosikan Malaysia melalui filem-filemnya.

Bekas perdana menteri berkata bintang Bollywood itu "lebih berjasa" daripada beberapa tokoh negara luar yang pernah diberikan anugerah dan pingat kebesaran Malaysia.

Menurut beliau lagi, Shah Rukh Khan antara pelakon tersohor yang berminat membuat filem di negara ini selepas ditawarkan olehnya sehingga Malaysia menjadi destinasi pembikinan filem beberapa lagi syarikat dari Mumbai.

Comments

mas said…
Kalau dah sama kapal...mana nak lari...
Pa'chik said…
laaa... dah mahadei pun duk sedap menari banghra kat genting ngan sarok nih....

memang tak heran pun...