BANYAK CARA LAIN UNTUK PROMOSI MELAKA ~ Ref Malaysiakini

Ketua Menteri mempertahankan tindakan kerajaan Melaka menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh Khan. Dalam kenyataannya hari ini Mohd Ali Rustam berkata ianya adalah berdasarkan sumbangannya mempromosi negeri ini melalui filem lakonannya yang ditonton jutaan peminat seluruh dunia.

Beliau berkata Shah Rukh Khan pernah datang ke Melaka membuat penggambaran filemnya bertajuk “One Two Ka Four” di A Famosa Resort, Alor Gajah beberapa tahun lepas.

Menurutnya salah satu lagu dalam filem berkenaan dibuat penggambaran di A Famosa Resort di Alor Gajah. Ini telah menyebabkan jutaan orang yang menonton filem itu mengenali Melaka.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas istiadat penyampaian anugerah darjah, tauliah, bintang dan pingat kebesaran negeri Melaka sempena ulang tahun ke-70 Hari Jadi Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh, Melaka, hari ini.

Itu sahaja ke jasa Shah Rukh Khan kepada negara dan negeri Melaka.

Jadi selepas ini sesiapa sahaja bintang filem dunia yang membuat pengambaran filem mereka di sini layak dan pasti diberikan pingat kebesaran ini.

Selain itu saya ingin mendapatkan fakta dari kerajaan negeri berapa orangkah yang datang ke Melaka selepas menonton filem Shah Rukh Khan ini?

Mudah sungguh kerajaan negeri mengukur jasa seseorang terhadap negeri Melaka.

Bagaimana pula sumbangan Shah Rukh Khan terhadap rakyat negeri ini dengan aksi-aksi tarian yang menggiurkan, pendedahan aurat, lagu-lagu yang tidak memberikan manfaat dan unsur-unsur negatif di dalam filemnya?

Murah sungguh nilai anugerah Datuk negeri Melaka!! Di saat negeri-negeri lain memperketatkan kriteria penganugerahan pingat kepada penerima Melaka dengan mudah memberikan anugerah tersebut secara borong sahaja.

Comments