AHLI PARLIMEN BN TERUS PERTAHAN TRADISI MEMBODEK ~ Ref Malaysiakini

Sifat 'Yes Man', kaki bodek, tidak berani membantah menjadi darah daging dan sifat tegar ahli-ahli parlimen BN. Mereka langsung tidak berani angkat kepala dan membantah apa sahaja cadangan dan arahan pemimpin atasan.

Bodek, bodek, angkat bakul dan sebagainya menjadi salah satu sifat yang menghancurkan tamadun manusia di dunia. Negara kita tidak ketinggalan akan hancur jika sifat mazmumah seperti ini terus menular di kalangan pimpinan.

Sebab itulah manusia dilarang dari memperhambakan diri kepada sesama manusia sebaliknya hanya perhambaan kepada Allah yang dibenarkan. Dewasa ini kita lihat masyarakat kita terutama pimpinan kerajaan BN mengamalkan perangai buruk 'Yes Man' dan menurut apa sahaja yang dicadangkan oleh pimpinan. Contoh paling hampir ialah tindakan kerajaan menaikkan harga minyak sebanyak 78 sen pada awal Jun lalu. Tidak seorang pun ahli-ahli parlimen BN atau menteri-menteri yang menentang kenaikan itu. Hanya ahli-ahli parlimen PR dan rakyat yang bangkit menentang dengan segala macam fakta dan justifikasi untuk menghalang kenaikan harga minyak ini.

Namun oleh kerana degil dan angkuh kerajaan BN meneruskan juga hasrat tersebut yang akhirnya menjadikan inflasi meningkat dan rakyat terus sengsara. Dan tidak sampai 5 bulan harga minyak dinaikkan ianya diturunkan semula. Tetapi harga barang tidak pula diturunkan. Jika dahulu menteri dan ahli-ahli parlimen BN berani menyanggah pemimpin mereka sudah tentu harga minyak dinaikkan.

Malangnya mereka terus menjadi pembodek melulu dan tidak cerdik.

Hari ini dan semalam terbukti lagi sifat pembodek mereka apabila terus membodek pimpinan dan tidak mahu menyokong cadangan pembentangan semula bajet 2009. Sedangkan cadangan itu terbukti amat tepat dan mesti dilaksanakan kerana ekonomi negara semakin tenat tempias dari krisis ekonomi, penurunan harga minyak dan ketidaktentuan politik.

Malang sekali rakyat Malaysia yang mempunyai ahli-ahli parlimen kaki pembodek pemimpin kerajaan BN bukannnya bertindak mewakili rakyat untuk menjaga kebajikan rakyat.

Comments