30,000 RAKYAT BANJIRI RUMAH TERBUKA Ir NIZAR, BUKTI PR SEMAKIN DITERIMA ~ Ref Malaysiakini

Seramai 30,000 rakyat dilaporkan memeriahkan rumah terbuka YAB Dato Seri Menteri Besar Perak, Ir Mohd Nizar Jamaluddin, pada Hari Raya pertama lalu. Kesudian rakyat jelata negeri Perak untuk bersama-sama menghadiri rumah terbuka YAB membuktikan bahawa rakyat negeri Perak semakin sedar bahawa kerajaan PR jauh lebih baik dari kerajaan BN Perak pimpinan Tajol Rosli sebelum ini.

Hakikat bahawa ketelusan, keikhlasan dan keadilan kerajaan PR semakin disedari dan diterima oleh rakyat sejak PR mengambilalih tampuk kerajaan Negeri Perak dari BN yang sudah menjadi 'puaka' kepada rakyat sehingga rakyat seringkali dianak tiri dan dinafikan hak mereka.

Sebab itulah kerajaan PR dengan sedikit kuasa yang ada sudah melaksanakan beberapa program yang jelas menyenangkan hati rakyat. Antaranya :-

1) Geran Hak Milik untuk rakyat yang menduduki kampung-kampung baru sejak puluhan tahun lalu.

2) 1000 hektar tanah diberikan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan 400 hektar tanah untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Cina

3) Penghapusan saman MPT sebelum dan sehingga tarikh kemenangan PR

4) Bantuan Perkapita untuk Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang dihentikan BN diberikan semula oleh kerajaan PR

5) Keprihatinan kerajaan terhadap masalah rakyat samada bencana alam seperti banjir, kebakaran jauh lebih baik dari kerajaan BN

6) Kelas-kelas pengajian agama di surau dan masjid-masjid disuburkan dengan lebih hebat

7) Ketegasan kerajaan kepada para pentadbir dan pegawai kerajaan lebih telus dan baik contohnya Ahli Majlis Daerah Perak Tengah, Zul Hassan diminta meletakkan jawatan kerana salah laku terlibat dengan habuan seks.

8) Air Percuma untuk 20 liter padu bagi rakyat miskin

Dan banyak lagi yang tidak dapat saya sebutkan di sini.

Insya Allah jika rakyat negeri Perak terus memberikan sokongan kepada kerajaan PR ini maka sudah tentu lebih banyak program kebajikan dan meningkatkan kesejateraan rakyat akan dilakukan.

Ini jauh berbeza dengan BN yang diberikan peluang memerintah selama 51 tahun tetapi bukan sahaja gagal mendaulatkan Islam dan Melayu malah menekan dan menghimpit semua rakyat dengan peraturan dan program yang tidak menguntungkan rakyat.

Comments