UMNO SEMAKIN GAWAT : PECAT MEMECAT JADI AMALAN UNTUK SELAMATKAN JAWATAN ~ Ref Malaysiakini

Umno semakin gawat sekarang. Amalan tradisional pemimpin mereka untuk mengekalkan jawatan iaitu memecat sesiapa yang tidak menyokong mereka terus menjadikan Umno semakin gawat.

Di Hulu Terengganu semalam, Ketua Umno Hulu Terengganu, Timbalan Menteri Pencen dan YB Pencen, Tengu Putera Tengku Awang (Ku TTera) memecat dua orang AJK Bahagian yang didakwa tidak menyokongnya pada pemilihan kali ini. Dua orang AJK itu didakwa mencalonkan orang lain untuk jawatan Ketua Bahagian pada mesyuarat agung cawangan di dalam Bahagian tersebut.

Dua AJK tersebut, Mohd Fauzi Yusof dan Jalaluddin Ismail menjadi mangsa pemecatan tersebut yang jelas menjadikan Umno Bahagian tersebut semakin gawat.

Menurut sumber dalaman Umno Bahagian Tengku Putera bakal di cabar oleh salah ADUN yang sudah tentu menggunakan kedudukannya sebagai Wakil Rakyat untuk menumbangkan Tengku Putera yang dipencenkan oleh Pak Lah dan Derih Jusoh. Untuk menyelamatkan karier politiknya Tengku Putera mesti memenangi pemilihan kali ini jika beliau sudah pasti 'ghaibul ghuyub' terus dari politik tanahair.

Pemilihan kali juga menyaksikan Umno Bahagian-bahagian di Terengganu berada dalam keadaan tegang kerana akan berlaku pertanding merebut jawatan Ketua Bahagian diantara kem Menteri Besar sekarang, Ahmad Said dengan Kem Menteri Besar pencen, Derih Jusoh. Dilaporkan beberapa bahagian telah disahkan akan berlakunya pertandingan yang sengit dan hebat.

INILAH AKIBATNYA APABILA PERJUANGAN DIASASKAN KEPADA KEBENDAAN, PANGKAT, PROJEK DAN KEKAYAAN BUKAN BERDASARKAN AGAMA, KETELUSAN, KEADILAN DAN KEBAJIKAN. PEMIMPIN AKAN MENGGUNAKAN APA JUGA CARA UNTUK MENANG HATTA IANYA MELANGGAR HUKUM ISLAM, UNDANG-UNDANG DAN MORAL

Comments