TANGKAP ORANG SEBAGAI 'IBADAT' DALAM ISLAM HADHARI ? ~ Ref Malaysiakini

Bulan Ramadhan AlMubaraq bulan penuh keberkatan dan kemuliaan nampaknya dicemari dengan peristiwa penangkapan zalim ke atas 3 orang rakyat Malaysia termasuk seorang pemimpin kerajaan negeri.

Bulan ini yang sepatutnya dihiasi dengan amal kebajikan dijadikan bulan untuk menunjuk-nunjuk kuasa dan pangkat yang ada. Mungkin juga menangkap orang tanpa bicara adalah amalan mulia dalam Islam Hadhari sebab kerajaan Islam Hadhari nampaknya ghairah benar untuk menangkap rakyatnya sendiri tanpa dibenarkan membela diri dan tidak dibicarakan. Memang sah Islam Hadhari sesat dan menyesatkan. Malah kerajaan Islam Hadhari juga tidak mengamalkan salah satu dari 'rukun' Islam Hadhari 'Rakyat yang merdeka'.

Malang sekali di bulan baik yang sepatutnya digunakan untuk berbaik-baik dan bermaaf-maafan Kerajaan Islam Hadhari mencemarkannya dengan penggunaan ISA untuk menangkap musuh politik mereka. Mengapa begitu angkuh dan bongkak mereka ini.

Saya juga kesal dengan jawapan Menteri Dalam Negeri, Hamid Albar yang menyatakan bahawa Ahmad Ismail telah dihukum iaitu dengan pergantungan keahlian Umnonya. Katanya, oleh kerana Ahmad Ismail adalah ahli parti maka ia wajar dihukum oleh Parti. Inilah seoarang menteri yang bingung lagi tidak cerdik. Beliau berkata demikian semasa disoal oleh wartawan pada sidang media beliau di Bukit Aman hari ini.

Bukankah parti lain dan undang-undang negara lain. Rupanya selama ini penganut Islam Hadhari ini bengong dan tidak cerdik, tidak dapat membezakan hukuman parti dan hukuman di bawah undang-undang negara. Mereka merasakan hukuman Umno lebih tinggi dari undang-undang negara.Patutlah dalam kes Isa Samad dulu beliau hanya dikenakan hukuman oleh Umno sahaja bukan di bawah hukuman mengikut akta rasuah.

Jadi selepas ini ahli Umno bebas melakukan kesalahan, dimana mereka diperlukan dihukum di bawah undang-undang cukup sekadar hukuman yang dikenakan oleh Umno.

Jika amalan ini diteruskan saya yakin negara kita akan hancur disebabkan kerakusan Umno dan BN.

Comments

ro_shah said…
tak tau mengapa begitu bodoh sekali menteri jawab soalan, kuasa umno/bn lebih tinggi dari undang2 negara, patut lah ahli umno/bn tak makan saman