TAN DIBEBASKAN, DUA ORANG LAGI BILA NAK DIBEBASKAN? ~ Ref Malaysiakini

Wartawan Sin Chiew Daily, Tan Hoon Cheng, 33 yang ditahan dibawah ISA jam 8.30 malam tadi dibebaskan jam 4 petang tadi. Beliau diberitakan dihantar pulang ke Bukit Mertajam dari Bukit Aman oleh pasukan Polis.

Pembebasan ini menjadikan tinggal 2 orang tahanan yang ditahan semalam masih merengkok di penjara ISA.

2 orang tahanan tersebut di samping berpuluh-puluh lagi yang telah lama ditahan dibawah akta zalim ini masih menjadi mangsa kerajaan BN yang mabuk dan tamak kuasa.

Persoalaannya sekarang bila pula YB Teresa dan Blogger RPK serta juga tahanan-tahanan lain yang telah ditahan bertahun-tahun lamanya akan dibebaskan.

Nampaknya bulan Ramadhan Al Mubarak ini sedikitpun tidak menginsafkan pemimpin BN tentang pentingnya mereka memerintah dengan adil, telus dan saksama. Memang benarlah bahawa di dalam istilah taubat dan insaf dalam Islam Hadhari.

Undang-undang Islam yang memberikan kebebasan untuk tertuduh membela diri tidak diamalkan oleh pemimpin Islam Hadhari. Mereka lebih suka mengikut hukum nafsu mereka dengan menangkap sesiapa juga yang tidak sehaluan dengan mereka.

Sekali lagi saya tegaskan, bebaskan semua tahanan ISA dan kalau mereka bersalah bicarakan mereka di mahkamah terbuka.

SESUNGGUHNYA KEZALIMAN KERAJAAN BN YANG MEMERINTAH SEKARANG INI MEMANG TIADA TOLOK BANDINGNYA. KEJAHATAN DAN KERAKUSAN SERTA KEZALIMAN PEMERINTAH YANG BERTOPENGKAN ISLAM HADHARI INI SETARA DENGAN KERAJAAN ZALIM LAIN SEPERTI KERAJAAN JUNTA TENTERA MYANMAR DAN LAIN-LAIN YANG SEWAKTU DENGANNYA.

Comments