SURAT KEPADA AGONG BELUM HANTAR, BILA NAK HANTAR ? ~ Ref Malaysiakini

"Ingatkan dah hantar, rupa-rupanya belum hantar, leceh betul la dia orang ni buat kerja" itulah reaksi spontan sahabat saya bila diberitahu PR belum menghantar surat untuk mengadap Seri Paduka Baginda berkenaan isu pembentukan kerajaan baru.

"Mati-mati aku ingat dia orang dah hantar surat tu, rupa-rupanya dak lagi, bila nak hantar nih, takan tunggu ahli parlimen BN tu tarik balik keputusan nak lompat baru nak hantar surat pada agong" katanya kesal.

Malaysiakini hari ini melaporkan bahawa Pakatan Rakyat belum mengutus surat kepada Istana Negara bagi menghadap Yang di-Pertuan Agong untuk menyerahkan senarai nama ahli parlimen BN yang menyokong gabungan pembangkang sebelum membentuk kerajaan baru.

Anggota sekretariat Pakatan Rakyat, Johari Abdul yang diberi tanggungjawab menyerahkan surat itu berkata, beliau sedang menunggu arahan untuk berbuat demikian.

Beliau yang juga ahli parlimen Sungai Petani menambah, apabila ketiga-tiga pemimpin tertinggi PKR, DAP dan PAS memberikan arahan, beliau akan menghantarnya.

Johari berkata, beliau bagaimanapun tidak mengetahui isu kandungan surat itu.

Bagi kita penyokong PR kita terus memberikan sokongan penuh kepada pimpinan untuk mendepani cabaran ini. Insya Allah berkat kesabaran dan kekentalan kita berjuang Allah akan makbulkan doa kita semua.

Comments

Unknown said…
Sabarlah....
Biar kita merancang yang terbaik... jangan terburu-buru...
Sudah lama kita berjuang dan akhirnya kita sampai ke penghujungnya... Oleh itu perancangan yang terbaik bagi perhitungan yang akhir ini amatlah penting... Jangan kita memberi tekanan kepada pemimpin kita... Lebih baik kita sama2 berdoa semoga mereka dapat membuat perhitungan yang terbaik dan terbijak untuk kita... InsyaAllah...
Unknown said…
tolongla segerakan ...nak beraya sakan tahun nie nga Pakatan.....