SEMOGA LEBIH RAMAI ORANG PAS MENJADI 'PUBLIC FIGURE' ~ Ref Malaysiakini

Saya mengucapkan tahniah kepada Juara Akademi Nasyid musim pertama, Azhan Atan yang merupakan Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Tanjung Piai, Johor.

Pada malam yang cukup bermakna dan disiarkan secara langsung dari Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam malam Sabtu lalu menyaksikan detik bersejarah Azhan, 35, membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000 dan sijil yang disampaikan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi.

Ternyata persembahan mantap dan konsisten Azhan saban minggu berjaya memikat hati barisan juri profesional pada malam itu, iaitu Farihin Abdul Fatah, Azmeer dan Ustaz Mohd Rrozie.

Malah, persembahan Azhan yang menyampaikan dua lagu Iqra' yang juga dendangan asal papa rock Ramli Sarip dan lagu baru ciptaan Yusof Ahmad, Segalanya Pasti turut mendapat pujian barisan juri dan menawan hati pengundi Sistem Pesanan Ringkas (SMS).

Selaku juri tetap AN musim pertama, Farihin mengakui Azhan memang berhak memegang gelaran juara pada malam itu.

Sesungguhnya kejayaan Azhan membuktikan bahawa Orang PAS mampu diketengahkan sebagai Public Figure dalam apa bidang sekalipun.

Mungkin sebelum ini kita biasa mendengar nama Radhi Mat Din bekas pemain Bolasepak kebangsaan yang sekarang bersama-sama Mohd Azraai Khor membimbing Kedah menjadi juara Piala Malaysia baru-baru ini. Beliau juga merupakan ahli dan penyokong PAS yang sangat komited.

Siapa tidak kenal Pengarah Filem Kontroversi, Nasir Jani. Beliau juga merupakan penyokong setia Parti Islam ini. Diharapkan suatu hari nanti PAS dapat membantu Nasir menerbitkan sebuah filem Islam yang mantap sebagai alternatif kepada filem-filem arus perdana yang melalaikan.

Penyanyi tersohor sekarang, Ustaz Akil Hayy juga merupakan penyokong kuat PAS dan sering memberikan ceramah di atas pentas Parti Islam SeMalaysia ini. Selain itu beliau juga acapkali mencurahkan keringat dan tenaga beliau dalam program-program kesenian anjuran PAS.

Begitu juga dengan Ustaz Zamri Mari Mengaji yang merupakan Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan di Selangor.

Sebenarnya ramai lagi aktivis PAS yang mempunyai skill, ilmu, bakat dan kreativiti masing-masing yang seharusnya digilap supaya nanti masyarakat melihat PAS bukan sahaja gerakan politik semata-mata tetapi juga pertubuhan amal, kebajikan dan sebagainya.

Keterlibatan Orang PAS di dalam semua cabang kehidupan akan membolehkan PAS dilihat mampu memimpin masyarakat dalam apa juga akitiviti seperti seni, ekonomi, kebajikan dan sebagainya.

Syabas Azhan, teruskan Perjuangan.

Comments