RM50,000 DUIT POKET : SIAPA BOHONG SIAPA CAKAP BENAR ~ Ref Malaysiakini

Sekali lagi kita dibentangkan dengan soalan dalam bentuk kata dua Ya atau Tidak? Dalam isu lawatan membazir 49 Ahli Parlimen BN ke Taiwan secara tergesa-gesa ada pihak yang mendakwa kerajaan memberikan wang poket RM50,000 kepada setiap Ahli Parlimen BN tersebut. Manakala pemimpin Kelab Penyokong Kerajaan (BNBBC) menyatakan bahawa mereka menggunakan duit poket sendiri.

Siapa bercakap benar siapa yang bohong ini? Malang sekali kalau pemimpin kerajaan dan ahli-ahli parlimen bercakap bohong. Mana integriti dan akhlaq mereka apabila bercakap bohong di khalayak ramai. Kalau di luar negeri sudah tentu ahli-ahli parlimen yang berbohong akan malu dan meletakkan jawatan kerana bertanggungjawab di atas pembohongan mereka namun tidak tindakan sedemikian tidak pernah berlaku. Malah ada yang disabitkan dengan kesalahan politik wang pun masih mahu memegang jawatan ahli parlimen.

Hari ini sebuah akhbar internet tempatan melaporkan bahawa Angkata Muda Keadilan Sabah membuat laporang Polis mendakwa ahli-ahli parlimen BN menerima RM50,000 wang poket dari kerajaan BN. Dalam laporan tersebut Ketua Angkatan Muda PKR Sabah, Abdul Razak Jamil, membuat satu laporan di pejabat BPR pada 3.05 petang tadi dengan meminta supaya perkara itu disiasat mengikut Akta Pencegah Rasuah 1997 (Akta 575).

Beliau merujuk kepada kenyataan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP)Yong Teck Lee dalam sebuah akhbar yang mendakwa ahli parlimen yang menyertai lawatan itu diberikan wang saku sebanyak RM50,000. SAPP merupakan parti komponen BN di mana SAPP mempunyai 2 ahli parlimen. Bagaimanapun kedua-dua ahli parlimen SAPP tidak menyertai lawatan tersebut.

Persoalaannya sekarang siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong Yong Teck Lee atau BNBBC????

Saya ingin melontarkan soalan ini kepada pengunjung sekalian, SIAPA YANG SUKA BERBOHONG SEJAK AKHIR-AKHIR INI? BOHONG PASAL PEMBUBARAN PARLIMEN, BOHONG TENTANG TARIKH KENAIKAN HARGA MINYAK DAN LAIN-LAIN ........

Comments

dariana said…
KELI HARUAN JELAWAT IKAN SELAR
SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
BANYAKNYA BELANJA LAWATAN BELAJAR
BERCAKAP BOHONG LAMA2 JADI MENTERI