PERAK BUKTIKAN JANJI KERAJAAN BERKEBAJIKAN ~ Ref Malaysiakini

Kerajaan Negeri Perak terus membuktikan janji untuk menjadikan negeri itu negeri berkebajikan apabila mengumumkan untuk memberi bonus tambahan sebanyak RM100 - RM200 lebih dari yang bayaran minimum yang diberikan oleh kerajaan pusat iaitu RM1000 kepada kakitangan awam negeri. Pengumuman itu dibuat oleh Menteri Besar, Datuk Seri IR Mohd Nizar Jamaluddin semalam.

Sebelum ini kerajaan negeri juga telah memberikan ribuan dan ratusan hektar tanah untuk SAR dan Sekolah Cina di Perak selain dari memberikan bantuan wang tunai kepada SAR tersebut.

Selain pemberian bonus ini kerajaan negeri juga mengumumkan bahawa Persatuan Bolasepak Perak (PFA) akan diberikan peruntukan RM300,000 untuk membantu beban kewangan Persatuan itu. Manakala Menteri Besar, Ir Nizar akan mengambilalihkan kepimpinan PFA pada Mesyuarat Agung PFA akan datang.

Sebelum itu kerajaan negeri juga telah memberikan geran tanah kepada rakyat yang mendiami kampung-kampung baru di Perak.

Inilah bukti janji Pakatan Rakyat untuk menjadikan negeri di bawah pemerintahan sebagai negeri berkebajikan, telus, adil dan bertanggungjawab.

Saya yakin selepas ini akan banyak lagi langkah dan perancangan kerajaan negeri untuk memberikan kesejahteraan kepada rakyat tidak sebagaimana kerajaan terdahulu yang gagal menjaga kebajikan rakyat.

Comments

Unknown said…
ya, pinang, selangor and perak are doing a good job.

glad that we have made a wise choice on 8/3/08.

9/16, 9/20... whatever... let's finish the raksasa once and for all.
Nostradamus said…
Jam Malaysia berdetik Perlahan-lahan ke 16 September!
--------------------------------

Tick, Tock! Tick, Tock! Tick Tock!

Sementara tu alatganti tambahan dan batteri masih belum mencukupi, jika berhenti.

Ada yang cuba percepatkan masanya 15 minit, ada yang nak 30 minit.

Tak ada sesiapa pun yang mengerakan ia ke belakang. Hairannya aku?

bersambung di http://patek1472.wordpress.com