PAK LAH SEMAKIN MENGHAMPIRI PENCEN SEBAGAI PM? - Ref Malaysiakini

Kasihan Pak Lah Ramadhan ini mungkin Ramadhan terakhir beliau menjadi PM. Ini kerana spekulasi Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan semakin hampir. Dari sehari ke sehari sinar semakin menyinsing untuk PR membentuk kerajaan pusat yang diidamkan oleh rakyat terbanyak.

Bermula dengan kemenangan Anwar di Permatang Pauh diikuti dengan beberapa peristiwa seperti keengganan beberapa MP dari Sabah dan Sarawak menandatangani akujanji BN, sokongan terbuka Bernard Dompok kepada cadangan Anwar untuk menjadikan 16 Sept hari cuti umum.

Hari ini Ketua PKR Sarawak, Dominic Ng pula dengan begitu yakin bahawa PR akan disertai oleh lebih 40 ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Dominique berkata tiba 16 September ini, kita akan tunjukkan siapakah yang sebenarnya bermimpi atau bercakap besar.

Dengan penuh yakin, Ketua PKR Sarawak, Dominique Ng memberitahu sidang akhbar di Kuching bahawa Pakatan Rakyat kini menjangka lebih 40 ahli parlimen akan melompat dari Barisan Nasional (BN).

Beliau membuat kenyataan tersebut di tengah-tengah laporan bahawa pemimpin tertinggi PKR bertemu dengan pemimpin sebuah parti komponen BN di Kota Kinabalu pagi ini yang berikrar untuk menyokong rancangan pembangkang itu.

Ng berkata, di samping ahli-ahli parlimen individu, beliau menjangka bilangan wakil rakyat BN yang mencukupi akan menyertai Pakatan untuk memboleh pembangkang mendapatkan jumlah yang mencukupi untuk menumbangkan kerajaan pada tarikh 16 September ini.

Comments