PAK LAH SEMAKIN DITEKAN : LAGI SOKONGAN TERHADAP PANDANGAN NAJIB ~ Ref Malaysiakini

Pak Lah terus ditekan. Nampaknya akar umbi semakin membuak-buak kemuakan dan kemeluatan mereka kepada Pak Lah. Mungkin semua ini adalah perancangan Najib untuk menjatuhkan Pak Lah.

Malah pembodek Pak Lah nombor 1, Ali Rustam dan Mat Taib (Tyson) juga tidak berani menyanggah kenyataan Najib. Sudah tentu kedua-dua pembodek Pak Lah ini tidak berani menyokong Pak Lah dan menyahggah Najib kerana mereka bimbang Najib akan dipilih sebagai Presiden pada pemilihan Disember ini. Kalau mereka terang-terang menyokong Pak Lah mereka sudah tentu akan di'sembelih' oleh Najib dan kemungkinan hilang jawatan dalam Umno. Kedua-duanya akan bertanding jawatan Naib Presiden sudah tentu mereka memerlukan sokongan orang-orang Najib dan pada masa yang sama tidak mahu kehilangan sokongan pembodek-pembodek Pak Lah.

Sebab itulah MaT Taib (Tyson) hari ini membuat kenyataan bahawa (Umno) Bahagian boleh bermesyuarat berpandu kepada keputusan yang dibuat. Terpulang kepada mereka untuk membuat pendirian masing-masing, kata Mat Taib di Pekan hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam yang menyerahkan kepada ahli Umno untuk memutuskan tarikh peralihan kuasa pucuk pimpinan tertinggi negara.

Dengan berhati-hati Mat Taib juga berkata bahawa apa yang diputuskan di peringkat MT (sebelum ini) adalah keputusan di peringkat tertinggi dan apa yang disebut Datuk Seri Najib (semalam) itu perkara ini (peralihan kuasa yang telah dipersetujui itu) hendaklah mendapat "endorsement" di peringkat akar umbi, bulan Oktober ini.

Kenyataan beliau ini dipetik dari BERNAMA.

Ditanya sekiranya terdapat bahagian Umno yang tidak bersetuju peralihan kuasa seperti yang diputuskan peringkat tertinggi itu, Muhammad berkata:

"Kita juga ingin dapatkan pandangan peringkat akar umbi tentang peralihan kuasa, peralihan kuasa telah diterima oleh kabinet dan Barisan Nasional, sekarang ialah (kita) berdepan dengan peringkat akar umbi, setiap orang ada pandangan masing-masing, tapi apa yang diputuskan nanti, kita kena terimalah.

Sementara itu Naib Ketua Umno Bahagian Temerloh, Saifuddin Abdullah juga membuat kenyataan yang menempelak Abdullah hari ini. Beliau berkata ahli akar umbi mempunyai tiga permintaan utama iaitu mereka mahu suara mereka didengar, peranan mereka diiktiraf dan isu-isu ditangani dengan cara yang berorientasikan mereka.

Saifuddin, yang juga Timbalan menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, menjelaskan demokrasi yang matang ialah apabila anggota parti berperanan aktif dalam membuat keputusan.

Beliau secara terbuka memberikan sokongan kepada kenyataan AlNajib dengan berpendapat bahawa kenyataan Najib supaya Umno bahagian menilai keputusan peralihan kuasa yang telah dibuat Majlis Tertinggi adalah tepat dan perlu disokong.

Nampaknya Saifuddin begitu yakin Najib akan menang dalam pertarungan ini sebab itulah beliau secara tegas menentang pelan peralihan kuasa ini walaupun mungkin tidak secara terang-terang tetapi kenyataan beliau jelas menjuruskan ke arah itu.

Saya menjangkakan selepas ini lebih pemimpin Bahagian akan membuat kenyataan terbuka menentang pelan peralihan ini.

Adalah dijangkakan dengan tekanan demi tekanan dikenakan kepada Pak Lah, akhirnya Pak Lah akan membuat keputusan untuk memberikan sepenuh-penuhnya ruang kepada Bahagian membuat pencalonan siapa yang layak dicalonkan untuk jawatan Presiden pada persidangan tahunan Umno Bahagian yang akan dijalankan tidak lama lagi.

Comments

Unknown said…
kah kah kah!! pak lah@F**ckLAH bakal meliwat or diliwat NAJIS@najib !