PEMIMPIN BN TAK SALAH, WARTAWAN YANG BERSALAH ~ Ref Malaysiakini

Penahanan Wartawan Sin Chiew Daily, Tan Hong Cheng malam tadi membuktikan bahawa pemimoin politik BN yang membuat kenyataan berbaur perkauman tidak salah sebaliknya wartawan yang melaporkan kenyataan pemimpin Politik BN yang bersalah.

Pemimpin BN khususnya Umno bebas berkata apa sahaja kalau dihukum pun setakat digantung keahlian parti bukannya ditahan di bawah ISA atau didakwa di bawah akta-akta lain.

Inilah sikap double standard Kerajaan BN yang dipertahankan sejak dahulu demi survival politik Umno dan BN.

Dalam kes Hong Cheng itu serupa juga di mana wartawan tersebut menjadi mangsa sedangkan orang yang mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman bebas ke sana ke mari.

Apakah kenyataan Ahmad Ismail tidak salah sehingga beliau langsung tidak disabitkan dengan apa-apa akta. Persoalaannya kalau Ahmad Ismail tidak bersalah mengapa pula beliau digantung keahlian Umnonya.

Apakah ini yang dikatakan pemimpin Umno mempunyai IMUNITI dan kebal dari sebarang undang-undang manakala rakyat marhaen pantang salah sedikit terus dikenakan tindakan. Inilah siri KEZALIMAN Umno/BN yang mesti dihentikan segera. Nampaknya Kerajaan BN langsung tidak serik dengan penolakan rakyat pada PRU ke 12 dan PRK Permatang Pauh baru-baru ini.

Kepada rakyat Malaysia marilah kita mendoakan kerajaan ini ditumbangkan menjelang 16 September dengan penyeberangan beramai-ramai ahli-ahli parlimen BN atau selewat-lewatnya pada PRU ke 13 nanti. Sesungguhnya kami rakyat Malaysia sudah tidak tahan lagi berada di bawah pemerintahan kerajaan Zalim BN yang mabuk kuasa ini.

Gambar di atas : Ketiga-tiga tahanan ISA yang dizalimi kerajaan BN semalam. YB Teresa Kok, Blogger Raja Petra Kamaruddin dan Tan Hong Cheng.

Comments

daniel2scotty said…
This comment has been removed by the author.
david said…
Saya mengesa semua rakyat Malaysia untuk bangun kutuk tindakan kerajaan diktator yang mengunakan pemerintahan kuku besi. Kuburkan ISA, BN termasuk UMNO, MCA, GERAKAN, MIC dan lain yang masih tak akui kerosakan butan mereka. Kalau ambil habuan buat kerja dengan betul masih boleh terima. Tapi ambil habuan tapi merosakan Malaysia memang tak dapat diterima walau oleh sesiapa pun, baik Melayu, Cina, India atau bangsa lain. UMNO boleh guna ISA untuk ugut dan menakutkan rakyat tapi tidak semua orang yang senang-senang akan takut atau digertak. Mungkin hari ini UMNO ingat boleh berbuat demikian tapi tidak untuk selama lamanya. HIDUP RAKYAT KUBURKAN UMNO DAN ISA.