ORANG NAJIB, ORANG PAK LAH DAN ORANG MUHYIDDIN ~ Ref Malaysiakini

Umno bakal menjadi haru biru, porak peranda dan akhirnya berkubur tanpa nesan akibat permusuhan dan perebutan kuasa yang begitu memuncak sekarang. Masing-masing mendabik dada mendapat sokongan akar umbi. Masing-masing sudah membentuk 'geng' dan pasukan kempen.

Pemimpin mereka sudah mula menjelajah ke seluruh pelusuk negara. Tidak tahulah kita samada mereka menggunakan duit rakyat dengan menaiki kereta kerajaan yang dibiayai dengan duit rakyat. Kalau benar mereka menggunakan kereta kerajaan yang dibiayai duit rakyat saya sebagai rakyat TIDAK AKAN REDHA satu sen pun duit itu digunakan untuk kepentingan peribadi berkempen untuk menang jawatan dalam UMno.

Sebagai contoh baru-baru ini Ali Rustam bukan hebat merasmikan satu pertandingan musabaqah di hulu banat Kuala Lipis. Muhyiddin pula semalam mengadakan pertemuan dengan ahli-ahli Umno Bahagian Temerloh. Semua ini adalah untuk berkempen menonjolkan diri masing-masing. Angkat Bakul dan perasan diri sendiri hebat sudah menjadi sifat 'mahmudah' bagi mereka.

Kini timbul gelaran-gelaran seperti orang Pak Lah, orang Najib, Orang Muhyiddin, Orang Ku Li, Orang Mahathir dan sebagainya. Semua itu merupakan bibit perpecahan yang maha hebat yang bakal melanda Umno. Malah bala Allah atas amalan rasuah, ugut, penipuan dan sebagainya akan menimpa Umno. Tidak hairan jika Umno akan diharamkan sekali lagi seperti tahun 1987.

Mungkin perbalahan dan pergaduhan ini tidak dapat dibendung lagi lantaran masing-masing begitu mabukkan kuasa untuk disanjung dan dipuja. Inilah bala Allah kepada sesiapa yang meninggalkan Islam dan berjuang atas hawa nafsu. Pangkat dan kuasa bukannya menjadi perkara yang menggerunkan mereka tetapi ianya seolah-olah menjadi hadiah dan habuan kesenangan dunia. Sedangkan Allah akan menyoal sekecil-kecil amanah yang kita pegang, inikan pula amanah mentadbir negara seperti menjadi Perdana Menteri, menteri dan sebagainya. Makin besar pangkat dunia makin besar tanggungjawabnya.

Comments

Muka anda tidak langsung berseri dan layak di bawah bendera PAS, kata kata yang dikeluarkan mencerminkan peasaan iri hati yang melampau kepada saudara Islam yang lain.