NAJIB TUNJUKKAN KEHEBATANMU, BEBASKAN TEBUSAN LANUN DI SUDAN ~ Ref Malaysiakini

Najib tunjukkan kehebatanmu yang dikatakan luarbiasa itu. Jangan hanya berlagak menjadi jaguh kampung yang berkokok ke sana ke mari memperbodohkan rakyat dengan pelbagai janji.

Pada setiap kali pilihanraya umum atau kecil kamu menunjukkan kehebatan seolah-olah tiada perkara yang tidak dapat diselesaikan. Mengapa kes penahanan anak kapal MISC di Teluk Eden ini kamu kelihatan terkulat-kulat tidak dapat bertindak untuk membebaskan tebusan lanun tersebut.

Kini sudah hampir sebulan rakyat Malaysia itu ditahan di sana mengapa kerajaan dan Najib seolah-olah buntu untuk melepaskan tahanan tersebut. Jangan kamu menjadi Jaguh Kampung tetapi menikus dan kecut perut berhadapan dengan lanun. Di mana 'negotiation skill' dan 'convincing skill' kamu yang kononnya begitu hebat dapat menyelesaikan segala kerumitan di dalam negeri baik dalam isu politik atau pentadbiran negara.

Tidak kesiankah kamu sebagai Menteri Pertahanan kepada keluarga tebusan tersebut. Apa perasan kamu wahai AlNajib jika kamu adalah keluarga tebusan tersebut.

Jangan nanti tebusan tersebut terus menjadi mangsa kerakusan lanun tersebut sehingga ke hari raya. Sudah tentu kepiluan dan kesedihan akan lebih dirasakan apabila Aidil Fitri menjelang tiba tidak lama lagi.

Kapal Bunga Melati Dua dan Lima milik MISC yang membawa 80 anak kapal termasuk 65 rakyat Malaysia ditahan lanun pada 19 dan 29 Ogos lalu di perairan Teluk Aden, di Asia Barat.

Comments