NAJIB BATAL LAWATAN, ADA APA-APA KE? ~ Ref Malaysiakini

Apakah muslihat Timbalan perdana menteri sekali lagi membatalkan lawatan ke luar negara yang bermula esok selepas berbuat demikian minggu lepas.?

Datuk Seri Najib Razak tidak menghadiri lawatan ke Amerika Syarikat selama seminggu hingga 1 Oktober bagi menangani isu-isu ekonomi negara akibat keadaan ekonomi dunia masa kini.

Mengapa lawatan yang begini penting iaitu sebagai ketua delegasi Malaysia untuk menyampaikan ucapannya di persidangan ke-63 perhimpunan agung Pertubuhan bangsa-bangsa bersatu (PBB) di New York, Ahad ini.????

Sudah tentu keadaan di dalam negara sangat kritikal dan kronik sehingga terpaksa beliau membatalkan lawatannya. Orang yang paling ’frust’ kerana tidak dapat melancung ialah Rosmah kerana terpaksa membatalkan agenda ’shopping’ nya. ????

The Malaysian Insider hari ini melaporkan Abdullah meminta Najib membatalkan lawatannya untuk mengendalikan masalah-masalah itu.

Sabtu lepas, Najib menjelaskan bahawa beliau menangguhkan lawatannya tiga hari ke Arab Saudi yang sepatutnya bermula 19 September bagi "menyusun semula jadualnya untuk memulakan tugas sebagai menteri kewangan."

Seperti biasa Pak Lah dan Najib menafikan penangguhan itu ada kena-mengena dengan senario politik dalam negara, sama ada berhubung kemelut dalam Umno atau ura-ura langkah pembangkang menjatuhkan kerajaan BN yang diusahakan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Biasanya apa yang dinafikan itulah sebenarnya perkara yang berlaku. Ini kerana biasanya pemimpin Umno akan bercakap secara terbalik. Kalau mereka kata YA itu sebenarnya TIDAK. Begitu juga kalau mereka kata TIDAK itu maknanya YA. Awas dengan permainan kata-kata dan pembohongan pemimpin Umno/BN yang memang perangainya macam itu sejak dahulu.

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI,
BERCAKAP BOHONG LAMA-LAMA JADI PERDANA MENTERI.

Comments