KES ANWAR DITANGGUHKAN KE 24 SEPT - Ref Malaysiakini

Kes Anwar ditangguhkan selepas pihak pendakwa meminta ianya dipindahkan di Mahkamah Tinggi. Arahan meminta pemindahan kes tersebut ditandatangani oleh Peguam Negara, Abdul Gani Patail.

Sebaik sahaja kes dibacakan pada jam 9.58 pagi tadi di hadapan Hakim SM Komathy Suppiah, pihak pendakwa menyerahkan arahan untuk kes dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Peguam Anwar membantah arahan tersebut kerana ianya ditandatangani oleh Abdul Gani Patail yang sedang disaman oleh Anwar kerana didakwa mencipta bukti palsu semasa kes liwat Anwar pada tahun 1998 dahulu.

Hakim Komathy kemudian membuat keputusan kes ditangguhkan kepada 24 September bagi membolehkan kedua-dua pihak memberikan hujah tentang kesahihan dokumen perpindahan kes ke mahkamah tinggi yang ditandatangani oleh Gani Patail.

Mereka berhujah bahawa sebelum ini, Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi berkata, Abdul Gani dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan tidak akan terbabit secara langsung dalam kes liwat terhadap Anwar.

Anwar telah membuat laporan polis terhadap Abdul Gani dan Musa yang didakwanya telah mereka bukti dalam kes-kes terhadapnya 10 tahun yang lalu.

Comments

Pemuda Malaysia said…
Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) penakut n bacul sebab dia salah..

Jadilah BABI PM di dalam penjara..huhuhu...
Pemuda Malaysia,

Sebenarnya lu orang lah manusia yang bertopengkan BABI. Lu orang takut harta kekayaan rakyat tak dapat dicilok lagi..Lu orang sama BABI sama dengan lu orang punya KETUA BABI
Pemuda Malaysia said…
tak sedar lagi rupanya gerakan reformasi nie..

dahlah buat reformasi jalanan..
macam bangsat..buat jalan jem..
bodoh betul...

jangan lupa BABI pun pernah masuk UMNO n jadi TPM...nasib baik Tun Dr. Mahathir sedar yang BABI nie ada agenda peribadi yang mampu memusnahkan negara..

Bak kata Mat Sabu semasa BABI dalam BN n UMNO...ANWAR AL-JUBURI..