KEPULANGAN DR M KE PANGKUAN UMNO UNDANG PADAH ~ Ref Malaysiakini

Hasrat Dr Mahathir untuk kembali menyertai Umno bakal mengundang padah kerana Dr Mahathir mungkin mempunyai agenda tersembunyi yang disifatkan untuk kepentingan dirinya dan kelompok tertentu.

Dr Mahathir terpaksa kembali ke pangkuan Umno kerana beliau melihat tanpa masuk ke dalam Umno beliau tidak dapat membantu anaknya Mukhriz untuk merebut jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno.

Selain itu Dr Mahathir juga sudah tentu tidak akan berperanan dengan lebih dalam mencorakkan kepimpinan Umno masa depan, lebih-lebih dalam usahanya untuk 'membuang' Pak Lah dari kerusi nombor 1 Umno. Beliau sudah pasti tidak akan dapat membantu sekutu-sekutunya berkempen menentang Pak Lah jika tidak menyertai semula Umno. Mana mungkin beliau dibenarkan berucap dan berjumpa ahli Umno jika beliau bukan ahli Umno.

Saya juga melihat bahawa Dr Mahathir terpaksa masuk semula ke dalam Umno dan bergabung dengan jentera Umno dalam usaha untuk menggagalkan hasrat Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan. Dr Mahathir sudah tentu tidak berdaya untuk menentang Anwar seorang diri tanpa bantuan jentera dan logistik Umno yang menggunakan segenap harta dan jentera kerajaan untuk kepentingan parti. Semua orang tahu Dr Mahathir lebih takut kepada Anwar daripada Pak Lah. Beliau sudah tentu tidak senang duduk jika Anwar ditakdirkan menjadi Perdana Menteri.

Malah dua hari lepas, Orang Kuat Mahathir, Sanusi Junid memberitahu bahawa Dr Mahathir menyokong Tengku Razaleigh untuk menentang Pak Lah bagi jawatan Presiden Umno.

Oleh sebab itu Dr Mahathir mesti masuk semula ke dalam Umno untuk meneruskan agenda peribadi beliau.

Kepada Pak Lah berhati-hatilah dengan Mahathir andaikata Pak Lah sayangkan kerajaan 3 beranaknya. Bagi kami di pihak pembangkang, sesiapa pun yang menyertai Umno tidak menjadi soal kerana rakyat semakin faham dan sedar siapa sebenar Umno dan pemimpin Umno.

Comments

try this said…
jangan suka menabur fitnah atau bertanggapan buruk terhadap orang lain terutamanya di bulan ramadhan yg penuh dgn keberkatan ini...

Bulan yg mulia ini,lebih bai kita bersangka baik terhadap semua org terutama sesama islam...

ana da mendengar tazkirah seleps 4rakaat tarawikh,pengtazkirah mengatakan, jng kita bersifat bersangka bruruk terhadap seseorg... Byk conth yg telah dihuraikan oleh pengtazkirah tu..
cacing kalau dah kepanasan dia akan masuk balik dalam tanah