KARIER POLITIK MUHYIDDIN BAKAL BERAKHIR ~ Ref Malaysiakini

Karier politik Naib Presiden Umno, Muhyiddin Yassin akibat kejujuran dan keterbukaan beliau membuat teguran kepada Pak Lah dan Najib. Di dalam Umno sesiapa yang berani mengkritik pemimpin secara terbuka orang itu tidak akan lama hayatnya di dalam Umno.

Lihatlah apa yang berlaku kepada Ku Li, Fahmi Ibrahim, Mazlan Harun, Fauzi Abdul Rahman dan ramai lagi yang sudah pasti dicantas oleh pucuk pimpinan yang merasakan diri mereka 100 % betul atau 'maksum' tidak melakukan kesalahan.

Hari ini Pak Lah mula menunjukkan reaksi terhadap kenyataan 'biadap' Muhyiddin semalam yang berani mengkritik program peralihan kuasa Pak Lah-Najib yang dikata mengambil masa terlalu lama oleh Muhyiddin.

Dari riak wajah dan kata-kata Pak Lah jelas beliau 'murka' dan marah kepada Muhyiddin. Dalam kenyataannya itu Pak Lah melahirkan rasa terkejut dengan tindakan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Muhyiddin Yassin yang mempersoalkan tempoh peralihan kuasa dengan mendakwa dua tahun adalah terlalu panjang.

Imam Hadhari yang juga Mursyidul Am Islam Hadhari itu berkata beliau pelik bagaimana seorang anggota Kabinet yang juga anggota majlis tertinggi Umno boleh berbuat demikian sedangkan perkara itu telahpun dipersetujui oleh Kabinet dan MT sebelum ini.

Bagi saya karier politik Muhyiddin bakal berakhir jika beliau tidak meminta maaf dan 'mengucup tangan' suci Imam Hadhari itu. Jika tidak, bye bye lah Muhyiddin dalam pemilihan Umno Disember ini. Kemungkinan besar segala jentera dan bala tentera Pak Lah akan dihalakan kepada Muhyiddin bagi menghalang Muhyiddin memenangi sebarang jawatan pada pemilihan itu nanti.

Selain dari Muhyiddin melutut dan mengucup tangan suci Pak Lah ada satu cara untuk meneruskan karier politiknya. Iaitu dengan berjuang habis-habisan menentang Pak Lah dan Najib pada pemilihan nanti. Muhyiddin boleh bergabung dengan Mahathir-Ku Li-Sanusi-Rafidah-Mukhriz-Khir Toyo dan lain-lain untuk berhadapan secara anak jantan dengan bala tentera Pak Lah-Najib yang sudah tentu bermati-matian mempertahankan kedudukan mereka.

Jika ini menjadi kenyataan kita boleh melihat satu pertarungan maha dahsyat yang sudah tentu akan menggunakan seribu satu taktik busuk, jahat, fitnah, ugut, rasuah, pujuk, tipu dan sebagainya akan digunakan berdasarkan fahaman Matlamat Menghalalkan Cara.

Dengan itu saya menjangkakan Umno akan lebih cepat masuk kubur dan ditalkinkan.

Comments

Jika ini menjadi kenyataan kita boleh melihat satu pertarungan maha dahsyat yang sudah tentu akan menggunakan seribu satu taktik busuk, jahat, fitnah, ugut, rasuah, pujuk, tipu dan sebagainya akan digunakan berdasarkan fahaman Matlamat Menghalalkan Cara.
...................................

Inilah satu satunya tanggapan busuk yang belum pernah saya terjumpa di mana mana blog hatta di blog orang kafir pun, satu prasangka buruk yang seolah olah diri sendiri, parti sendiri suci dan malaikat.

Jika inilah gambaran yang ada pada hati dan perut saudara, nyata Ramadhan tidak mengubah apa apa..