ISU AHMAD ISMAIL CELUPAR : AKHIRNYA NAJIB TERPAKSA MINTA MAAF ~ Ref Malaysiakini

Raja Sumpah, Najib Razak akhirnya membuka mulut dan memohon kemaafan dari Kaum Cina di Malaysia kerana keceluparan Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera yang menghina kaum Cina semasa kempen Pilihanraya Kecil Permatang Pauh baru-baru ini.

Mungkin kerana takut kehilangan sokongan kaum Cina secara total maka terpaksalah Najib 'berlakon' meminta maaf sebagaimana beliau 'berlakon' bersumpah tidak mengenali Altantuya.

Najib memang terkenal dengan perkara-perkara sebengini kerana beliau sedang membodek Pak Lah agar peralihan kuasa yang dijanjikan Pak Lah benar-benar menjadi kenyataan. Sebab itulah sekarang Najib akan sentiasa ke depan untuk 'memikat' hati Pak Lah. Untuk peringantan Najib tidak perlu terlalu yakin dengan peralihan kuasa ini kerana masa masih panjang. Apa-apa juga boleh berlaku. Siapa tahu kalau-kalau Pak Lah berubah fikiran selepas ini.

Maka demi untuk mendapat perhatian Pak Lah dan kaum Cina terpaksalah Najib menjilat apa juga salah laku dan kesalahan Umno termasuk dalam isu keceluparan Ahmad Ismail ini. Selain itu Najib juga terpaksa bertanggungjawab dengan kekalahan memalukan BN di Permatang Pauh. Kesihan Najib, bodek punya pasal semua boleh buat.

Dalam isu Ahamd Ismail ini Najib berkata, Umno akan bermesyuarat untuk menentukan tindakan yang akan diambil terhadap Ahmad.

Beliau yang juga timbalan presiden Umno memberitahu pemberita di Kuala Lumpur hari ini.

Minggu lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata beliau akan mengarahkan Ahmad supaya tidak mengulangi kenyataannya pada masa depan.

Bagaimanapun, jaminan beliau yang juga presiden Umno itu gagal menyelesaikan isu tersebut.

Ekoran itu beberapa laporan polis telah dibuat terhadap Ahmad berhubung kenyataannya itu.

Ahmad didakwa membuat kenyataan berunsur hasutan itu sewaktu berceramah di Kampung Belah Dua pada 25 Ogos lalu ketika pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh.

Dalam ceramah tersebut, Ahmad didakwa berkata, orang Cina adalah pendatang yang menumpang di Malaysia dan oleh itu mereka boleh mengharap mendapat layanan sama rata.

Ahmad tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komennya sejak tercetusnya kontroversi tersebut Isnin lalu.

Pemuda DAP (Dapsy) telah membuat laporan polis di Perak, Selangor, Melaka, Pulau Pinang dan Negeri Sembilan terhadap

Parti-parti komponen BN - MCA dan Gerakan - juga telah membuat laporan polis berhubung isu yang sama beberapa hari yang lalu.

Comments