ISA : SYED HAMID, PAK LAH DAN HASSAN RAHMAN YANG BENGONG ~ Ref Malaysiakini

Rakyat terus menentang ISA, akta rimba yang zalim dan bertentangan dengan Islam serta Islam Hadhari sendiri.

Namun ianya masih dipertahankan oleh Syed Hamid, Pak Lah dan Hassan Rahman ADUN Sg Rambai yang bengong dan tidak cerdik. Akta Zalim ini juga disayangi bagai menatang minyak yang penuh oleh semua ahli-ahli Umno yang kuat mengampu pemimpin mereka.

Syed Hamid belajar undang-undang tetapi tidak faham mengapa ISA kejam, bertentangan dengan Islam dan Hak Asasi Manusia. Pak Lah memang sudah sebati dengan kekejaman ISA kerana beliau sendiri telah memasukan berpuluh atau mungkin beratus orang yang tidak dibuktikan bersalah ke dalam penjara ISA.

Kini Syed Hamid pula sedang mengumpulkan koleksi tahanan ISA dibawah arahan (tanda tangannya). Hassan Rahman pula ADUN yang tidak matang yang cuba hendak bercakap tentang undang-undang tetapi tidak faham akan sistem perundangan Islam dan akta rimba. Maklumkan dok sibuk dengan Gerakan Belia 4B (GB4B) maka pemikirannya pun sama seperti belia dan beliawanis Gerakan Belia 4B.

Di saat rakan-rakan yang tidur sebantal dengan mereka menentang ISA mereka masih tidak peka dan tidak faham mengapa ISA wajar dihapuskan. MCA dan Gerakan sejak-sejak akhir-akhir ini tidak bersetuju dengan ISA. Malangnya Umno masih sayangkan ISA.

Mungkin mereka tahu ini ISA adalah salah satu senjata terakhir untuk mengekalkan kuasa mereka.

Malam ini rakyat Malaysia sekali membuktikan solidariti mereka menentang ISA. Kira-kira 2,000 rakyat tanpa mengira agama, bangsa dan ideologi politik (kecuali Umno) menyertai perarakan aman di ibunegara malam tadi, mendesak supaya dimansuhkan Akta Keselamatan Negeri (ISA) dan dibebaskan tahanan di bawah akta tersebut.

Pada mulanya, dua kumpulan - Barisan Bertindak Hak Hindu (HIndraf) dan gabungan NGO yang diketuai oleh Pakatan Penulis untuk Kebebasan Media (Wami) - merancang untuk mengadakan majlis memasang lilin di Dataran Merdeka pada kira-kira jam7.30 malam.

Apabila polis mengawal Dataran Merdeka, kumpulan Hindraf yang berjumlah kira-kira 500 orang, berarak menuju ke kuil yang terletak di depan pusat perhentian bas Puduraya kira-kira 1 km dari situ.Ketika berarak ke sana, orang ramai turut menyertai mereka dan jumlahnya kemudian bertambah mencecah kira-kira 2,000 orang, dengan ramai yang membawa lilin.

Satu lagi kumpulan, yang berarak sambil membawa tanglung, kemudiannya turut menyertai kumpulah Hindraf tersebut.

Comments

mutor.. ligat. selamat hari raya

http://aberamly.wordpress.com