HINA KAUM CINA KIAN REDA, ISU TEMBAK WARTAWAN KIAN PANAS ~ Ref Malaysiakini

Setelah sandiwara politik perkauman BN membabitkan aktor kacak ala MGR, Ahmad Ismail kian reda kini timbul pula isu mahu menembak wartawan. Kenyataan bahawa wartawan yang mensensasikan isu Ahmad Ismail ini patut ditembak dibuat oleh Exco BN Pencen, Azhar Ibrahim yang juga Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang sekarang.

Nampaknya 'cenge' (Garang) betul orang Pulau Pinang sejak akhir-akhir ini. Tetapi inilah yang dikatakan garang tak bertempat. Setelah orang Melayu Pulau Pinang merempat, dihalau dan bagaikan melukut di tepi gantang akibat kedurjanaan Gerakan dan Umno sebelum ini barulah Umno hendak menunjukkan taringnya. Dah terlambat dah!!!

Semasa Gerakan dan Umno memerintah dulu habis tanah orang Melayu dikebas atas nama pembangunan sehingga rumah dalam laut pun Gerakan dan Umno sebat sehingga terpaksalah rakyat dhaif tersebut berpindah ke Flat atau terus berhijrah ke Kedah.

Kini Umno hendak menunjukkan kekuatan dan samseng mereka konon-kononnya membela orang Melayu. Tetapi sebelum ini mereka bukannya membela orang Melayu tetapi mereka buncit dengan projek-projek kerajaan yang disapu oleh mereka dan kroni-kroni mereka. Cuba periksa mana ada Ketua-Ketua Bahagian Umno di Pulau Pinang yang miskin dan hidup sederhana. Ahmad Ismail dan Azhar Ibrahim sendiri kaya raya tetapi rakyat Pulau Pinang terutama orang Melayu merempat dan dhaif di negeri sendiri.

Setelah Pakatan Rakyat menang barulah mereka hendak menunjukkan bahawa Umno membela orang Melayu dan bersandiwara bersama Gerakan untuk menagih simpati rakyat Melayu dan Cina.

Saya yakin isu tembak ini juga akan dibesar-besarkan oleh media untuk menaikkan semangat orang Melayu selain dari mengalihkan tumpuan rakyat kepada isu sebenar iaitu BN akan tumbang bermula 16 September ini.

Hentikan lakonan dan sandiwara kamu wahai Umno dan Gerakan. Rakyat sudah muak dan mual dengan kebobrokan dan kedurjanaan yang kamu lakukan. Sebab itulah rakyat Pulau Pinang bangkit menghukum BN pada PRU ke 12 dan PRK Permatang Pauh baru-baru ini.

Insaflah wahai pemimpin Umno dan BN.

Comments

Live Station said…
I setuju dgn pendapat tuan..

tapi one thing yang tak gitu kena ialah, Projek projek memang habis disapu UMNO, tapi gerakan tak dapat pun!


tengok pemimpin gerakan... setengah tu tinggal rumh teres...



tapi sama sama jahat

permainkan rakyat... wujudkan sentimen perkauman utk popularity sendiri


LOW CLASS!