HARAPAN KINI [PADA TUANKU, SETELAH PAK LAH JADI TUNGKU ~ Ref Malaysiakini

Kini harapan hamba sekelian rakyat terletak pada Tuanku, Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung setelah memanda Perdana Menteri seolah-olah menjadi batu TUNGKU (batu digunakan untuk memanaskan badan) tidak faham apa itu demokrasi dan perundangan negara.

Pak Lah menolak mentah-mentah permintaan kami hamba sahya, tanpa alasan yang munasabah dan logik. Mengapa begitu mudah beliau menolak tanpa usul periksa.

Tetapi kami tidak berputus asa akan terus berusaha.

Jika Seri Paduka memberi perkenan, sepertimana yang diharapkan oleh pemimpinan Pakatan, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyerahkan senarai nama ahli Parlimen yang menyokongnya untuk meyakinkan Seri Paduka bahawa peralihan kuasa di Putrajaya tidak dapat dielakkan.

Keutamaan Pakatan yang mewakili kami hamba sahya ialah untuk menggunakan semua cara yang diperuntukkan dalam perlembagaan untuk memastikan peralihan kuasa berjalan dengan lancar.

Pakatan Rakyat yang menjadi harapan untuk menyelamatkan negara dan rakyat, tidak akan menggunakan cara yang tidak mengikut perlembagaan dan tidak demokratik tetapi akan terus menggunakan cara yang diperuntukan dalam perlembagaan untuk memastikan peralihan kuasa secara lancar.

Sebab kami tetap berdiri teguh di belakang Pakatan Rakyat.

Daulat Tuanku.

Comments