ANWAR BAKAL UMUM KERAJAAN BARU SEDIKIT MASA LAGI ~ Ref Malaysiakini

Zublizainordin menulis.........tranungkite

Dari Pematang Pauh sudah ke Parlimen. Dari Parlimen pula kita ke PutraJaya. Ya, PutraJaya dikembalikan dari kuasa elit Barisan Nasional kepada hak mutlak Rakyat Malaysia.

Dari gelap kembali terang. Dari terang menjadi gemerlapan. Gemersembilan pun tidak mengapa. Apa yang penting, Rakyat Malaysia akan harmoni dan Negara Malaysia akan makmor kembali.


Di antara awal nikmat yang kita seluruh Rakyat Malaysia kecapi bersama selepas 16 September, 2008, ialah harga minyak petrol dan diesel akan turun mendadak.

Semua tahanan ISA akan dibebaskan.

Oh banyak lagi...nikmat demi nikmat demi nikmat berganda untuk kita semua, Rakyat Malaysia apabila kerajaan ditukar dari Barisan Nasional kepada kerajaan baru Pakatan Rakyat.

Rasanya biarlah pemimpin politik sebenar, yakni Perdana Menteri Malaysia yang baru, mengumumkan ini semua.

Kita sekadar mahu merasakan cubitan nikmatnya sahaja sebelum semua ini menjadi kenyataan belaka.

Anwar Ibrahim dijangka mengumumkan secara rasmi, pembentukan Kerajaan Baru Pakatan Rakyat, sedikit masa lagi.

Jumlah Ahli Parlimen yang diperlukan sudahpun mencukupi. Ahli Parlimen yang ingin berpindah platform, semua sudah pun bersetuju.

Persiapan mutaakhir sedang disiapkan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat untuk mengadap D.Y.M.M. Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

InsyaAllah Raja-raja Melayu akan turut bergembira bersama Rakyat jelata di tarikh penuh bersejarah ini.

Sama-sama kita raikan susutnya kerajaan Barisan Nasional, dan pembentukan kerajaan baru Pakatan Rakyat yang lebih mantap.

Terkini, dari Taipeh, Taiwan, Timbalan Ketua Pilihanraya PKR, Fuziah Salleh melaporkan diblognya, bahawa misi "tawan" di Taiwan sudahpun berjaya dicapai.

Tidak pula beliau maklumkan sama ada verbal Tai Chi telah digunakan, namun kejayaan telahpun tercapai.

Sedikit lucu, bila Ahli Parlimen BN-BBC pukul 3:30 pagi, check-out Sheraton Hotel, dan dengan 20 buah kereta, telah bergegas dan berlepas ke Hong Kong pula.

Benarlah, lawatan sambil belajar sebahagian Ahli BN-BBC ini tidak ada kena mengena dengan 16 September, 2008, pembentukan kerajaan baru Pakatan Rakyat. (ehem!)

Tidak mengapalah, sebab walaupun dibawa lari ke Artartica kah, atau ke Timbaktoo pun, misi ini tetap berjaya juga. Doa Rakyat Malaysia yang teraniaya telah dikabulkan-Nya.

Ini disebabkan Abdullah Ahmad Badawi tidak dirasai konfiden lagi untuk memimpin, sedangkan UMNO semakin parah, dan Barisan Nasional tidak relevan lagi.

Setakat ini semakin tidak ramai yang mahu mendengar Abdullah Ahmad Badawi, dari dalam mahupun di luar parti, gabungan, dan kerajaan.

Selama ini Abdullah Ahmad Badawi memingirkan kita semua, kini dia pula mula dipinggirkan.

Pakatan Rakyat adalah potensi kerajaan yang jauh lebih baik daripada kerajaan Barisan Nasional. Sedangkan untuk menggantikan Abdullah Ahmad Badawi, terkini Anwar Ibrahim ialah pemimpin terbaik.

Apa yang penting sekarang, pakatan lebih dimantapkan dalam Pakatan Rakyat. Satu kerajaan satu suara, sekurang-kurangnya untuk selama setahun.

Kemudian, dari setahun itu, PRU 13 boleh dilangsungkan pada 16 September, 2009. Mandat baru diperolehi, masing-masing bolehlah ketika itu membuat tuntutan sewajarnya berdasarkan prestasi pemimpin dan parti masing-masing dalam satu Pakatan Rakyat, sebagaimana disuarakan oleh Rakyat Malaysia melalui PRU 13 tersebut.

Bajet yang lebih mampan bakal dibentangkan oleh kerajaan baru Pakatan Rakyat, demi manfaat dan faedah semua Rakyat Malaysia.

InsyaAllah kejayaan ini sekali lagi adalah kejayaan kita bersama.

Sementara menanti detik bersejarah ini, saksikanlah video hebat dan menarik, laluan Anwar Ibrahim dari Permatang Pauh ke Parlimen dan di PutraJaya.

Comments

nurul aida said…
mulut cam kambing gurun cium punggong kambing betino..hehhe dr dulu tgk pic u tu mesti nak gelak..tukar pic lain boleh bro?????