AKIBAT BERKATA BENAR, RAMLANG DITUKAR KE JAKIM ~ Ref Malaysiakini

Di Malaysia sejak beberapa lama dulu, timbul satu budaya baru iaitu sesiapa yang BERCAKAP BENAR atau BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH akan diambil tindakan. Sebaliknya sesiapa yang sanggup berbohong atau bersumpah akan mendapat ganjaran dan sanjungan. Budaya inilah yang sedang ditanam dan disuburkan oleh kerajaan Islam Hadhari hari ihi.

Inilah yang berlaku kepada Imam Masjid Wilayah Ramlang Porigi yang ditukarkan kepada JAKIM akibat berkata benar dalam isu sumpah Saiful. Ramlang yang mengaku dipaksa menghadirkan diri semasa sumpah Saiful di Masjid Wilayah Ogos lalu akhirnya menerima hukuman akibat berkata benar.

Bagi kerajaan hari ini, berkata benar dan memberitahu apa yang sebenarnya berlaku merupakan kesalahan besar, manakala berbohong dan membelit sudah pasti akan mendapat ganjaran seperti kenaikan pangkat dan sebagainya.

Inilah agaknya ajaran Islam Hadhari yang diasaskan oleh Mursyidul Amnya iaitu Pak Lah. Jika budaya ini diteruskan dan dibiarkan menular maka tunggulah saat kehancuran negara kita.

Oleh itu saya menyeru rakyat supaya insaf dan sedar akan bahayanya memberikan sokongan kepada BN yang memerintah negara kita sekarang. Diharapkan rakyat Malaysia dapat menolak BN secara total pada PRU ke 13 nanti.

Media melaporkan hari ini bahawa Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ramlang Porigi telah ditukar ke bahagian pentadbiran dan kewangan di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di Putrajaya, berkuatkuasa 9 September lalu.

Surat bertarikh 8 September itu ditandatangani oleh pengarah bahagian berkenaan, Abdul Murat Abdul Wahab.

Surat tersebut tidak menyatakan sebab-sebab Ramlang ditukar ke bahagian berkenaan.

Bagaimanapun, surat itu menyatakan Ramlang dikekal pada Gred 17.

Perkara itu disahkan oleh peguamnya, Ahmad Nizam Hamid ketika dihubungi Malaysiakini pagi ini.

Pada 15 Ogos lalu, Ramlang adalah antara empat imam Masjid Wilayah Persekutuan yang diarahkan menghadiri majlis angkat sumpah Mohd Saiful Bukhari Azlan di masjid tersebut yang mendakwa dia diliwat oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun.

Ramlang kemudiannya muncul di tiga majlis anjuran Pakatan Rakyat pada 24 Ogos lalu - dua hari sebelum hari pengundian pilihanraya kecil Permatang Pauh - meminta supaya beliau tidak dikaitkan dengan majlis sumpah laknat Saiful kerana hadir tanpa perancangan awal dan hanya kebetulan berada di masjid untuk urusan pernikahan.

Ramlang juga menjelaskan beliau telah diarahkan hadir di majlis sumpah Saiful itu tetapi tidak menyatakan lebih lanjut pihak yang mengarahkannya berbuat demikian.

Comments

Ikrak said…
This kind of logic can only be found in kerajaan OTAK BABI. UMNO adalah satu satu organisation yang paling sial untuk Malaysia, Melayu dan Islam.

Kita mesti doa aggar UMNO jahanam dengan segera! Mampus semua anggota UMNO di dunia ini.
Nostradamus said…
Jam Malaysia berdetik Perlahan-lahan ke 16 September!
--------------------------------

Tick, Tock! Tick, Tock! Tick Tock!

Sementara tu alatganti tambahan dan batteri masih belum mencukupi, jika berhenti.

Ada yang cuba percepatkan masanya 15 minit, ada yang nak 30 minit.

Tak ada sesiapa pun yang mengerakan ia ke belakang. Hairannya aku?

bersambung di http://patek1472.wordpress.com
dark am said…
takpa.. tak da masalah nyer.. rezeki kan Allah swt yang bagi.. lebih baik berkata benar.. berkat rezeki dari menolong orang melakukan kejahatan..