AHLI PARLIMEN BN AKUI LAWATAN KE TAIWAN BUANG DUIT ~ Ref Malaysiakini

Ahli Parlimen BN dari Mas Gading, Dr Tiki Lafe (gambar) mengakui lawatan Ahli-ahli Parlimen BN ke Taiwan membazir dan tiada manfaat.

Dr Tiki ketika ditanya mengapa tidak beliau tidak menyertai lawatan tersebut menjawab bahawa beliau tidak nampak manfaat yang banyak daripada lawatan itu. Kenyataan beliau disiarkan sebuah media internet hari ini.

Jelas sekali dakwaan Pemimpin Pakatan Rakyat bahawa lawatan itu diaturkan tergesa-gesa tanpa perancangan yang rapi adalah berasas. Lebih malang lagi lawatan tersebut memang sah dianjurkan untuk kepentingan politik BN bagi menggagalkan rancangan pembentukan kerajaan baru 16 September ini.

Kalau betul sebagaimana dakwaan BNBBC bahawa lawatan itu bertujuan untuk mengkaji industri pertanian Taiwan, mengapa ahli-ahli parlimen Pakatan Rakyat tidak dijemput untuk menyertainya.

Beberapa hari lepas Presiden SAPP, Yong Teck Lee mendakwa bahawa setiap ahli parlimen yang menyertai lawatan itu diberikan wang saku RM50,000. Dakwaan Yong ini disiarkan di dalam sebuah akhbar arus perdana.

Berikutan dengan aduan tersebut Ketua Angkatan Muda Keadilan Sabah membuat laporan Polis supaya perkara ini disiasat kerana menurutnya mungkin ujudnya unsur-unsur rasuah.

Comments

Ted Torrence said…
Looks like you could the next victim.

You may want to consider joining the “Please ISA Me” wave (psygame playing lah) so that they will think twice before handcuffing you.

Please ISA Me
http://thexblogs.blogspot.com/

I am begging you to ISA me
http://thexstories.blogspot.com/2008/09/i-am-begging-you-to-isa-me.html