ADNAN TANDING KETUA PEMUDA : SEDARLAH DIRI SIKIT, AWAK SUDAH TUA ~ Ref Malaysiakini

Saya rasa geli geleman dengan hasrat Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakub yang mungkin ingin bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno setelah sebelum tidak berminat berbuat demikian.

Bukan apa, bagi saya berilah peluang kepada orang muda memimpin pergerakan pemua ini. Zaman engkau muda sudah berlalu, jangan pula berasa muda kembali. Biarkan organisasi pemuda dipimpin oleh pemuda yang seeloknya berumur 40 tahun kebawah atau sekurang-kurangnya 45 tahun ke bawah.

Orang tua cara berfikir pun dah tua. Jangan jadi Syed Hamid dan Ali Rustam dulu yang masih nak pegang jawatan dalam belia walaupun usia dn menjangkau 'larut malam'. Inilah masalahnya apabila jawatan dijadikan batu loncatan untuk kepentingan diri. Malu dan tanggungjawab ditolak ke tepi.

Media hari ini melaporkan bahawa Adnan Yaakob sedang menimbang semula secara serius kemungkinan untuk menawarkan diri bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO pada pemilihan parti itu Disember ini.

Menurutnya, beliau menerima banyak permintaan daripada pelbagai pihak dari seluruh negara supaya bertanding jawatan tersebut pada pemilihan akan datang.

Adnan dengan bangga berkata, ramai suruh saya bertanding Ketua Pemuda. Saya dapat panggilan seluruh negara terutama selepas pilihan raya kecil Permatang Pauh pada 26 Ogos lalu.

Menurutnya beliau sedang memikirkan secara serius.

Adnan berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di Wisma Seri Pahang di Kuantan semalam.

Pada Mei lalu, kesemua 14 bahagian Pemuda UMNO Pahang menyokong Adnan bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO pada pemilihan parti Disember ini.

Memang lah negeri sendiri semua Pemuda Bahagian sokong engkau tetapi pemuda negeri lain belum tentu. Kadang-kadang luar cakap lain, dalam lain.

Comments