1 OKT YANG DINANTIKAN ~ Ref Malaysiakini

Seluruh umat Islam akan menyambut hari kemenangan melawan hawa nafsu yang berjaya dikekang selama sebulan pada 1 Syawal yang akan menjelang pada hari Rabu ini. Kebetulan pula ianya jatuh bersamaan ! Oktober yang dinantikan penyokong Pakatan Rakyat yang menjangkakan ianya sebagai satu antara tarikh yang besar ertinya kepada perjuangan menegakkan keadilan dan kesejahteraan rakyat.

Apakah tarikh itu akan menjanjikan seribu satu kenangan dan sejarah kepada rakyat Malaysia masih belum dapat dipastikan.

Ada pemimpin PKR yang memberikan tarikh 1 Oktober sebagai tarikh penting dalam sejarah politik tanahair. Sejauhmana kebenarannya kita tunggu sahaja Rabu nanti.

Setakat ini kita telah melampaui 2 'due date' yang diberikan oleh Anwar iaitu 16 September dan 23 September. Namun kita faham bahawa menukar kerajaan bukannya senang seumpama menukar Pengerusi JKKK atau Tok Sidang.

Sebab itu Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pihaknya akan "terus mengejar matlamat kita dengan berhati-hati" dan "tidak terpancing untuk bertindak tergesa-gesa" yang boleh membawa keadaan tidak stabil dan tidak menentu dalam negara.

Comments